۱۳۹۷-۰۸-۰۱

آمریکا با گروه مهاجران آمریکای لاتین چه خواهد کرد ؟


طبیعی است که این اولین موج مهاجران نخواهد بود . هر آنچه که بر سر این عده بیاید ، گروه های دیگری نیز بسته به شرایط محیطی به حرکت در آمده و به صورت موجهایی به سمت ایالات متحده خواهند رفت . احتمالا هیچ دیواری نیز نمیتواند مانع آنها شود .

وقتی اختلاف ولتاژ بین دو منطقه زیاد شود ، جرقه رخ داده و رعد و برق اتفاق خواهد افتاد. اگر آنرا با روش کنترل شده به زمین هدایت کنیم از آسیب آن در امان خواهیم بود. والا هیچ عایقی نمیتواند مانع اختلاف پتانسیل زیاد شود.

مشکل اساسی برای مهاجرین یافتن رویای نجات بود. آنها این رویا را در آمریکا پیدا کردند و اولین حرکت اتفاق افتاد. حرکتهای بعدی نیز طبیعتا خواهند آمد .

اما آمریکا چه خواهد کرد ؟ طبیعتا دیوار خواهد کشید . اما جلوی همه را نمیتواند بگیرد . بالاخره عده ای وارد میشوند. عده ای زندگی خود را از دست میدهند و بسیاری در مکزیک خواهند ماند . تا با موج بعدی جمع شوند و این داستان تکرار میشود.

آمریکا میتواند آنها را با دید انسان دوستانه به بخشهای خالی از جمعیت میانه آمریکا ببرد و کم کم آنها را آمریکایی کرده ( زبان و فرهنگ را تغییر دهد ) و این اتفاق را به عنوان یک تزریق خون به رگهای آمریکا به حساب بیاورد ، یا اینکه همه را به یکی از جزایر دریای کارائیب ببرد و یک زندان بزرگ برای ایشان درست کند تا به تدریج آنها را به کشور خود بازگرداند . البته با موجهای بعدی این کار را نیز نمیتواند انجام دهد . آنها به پلیس اعتماد نکرده و خود راسا برای نفوذ اقدام میکنند و حتی احتمالا با پلیس برای زنده ماندن خواهند جنگید .

توصیه انسانی و جهانی به آمریکا پزیرش در ایالات داخلی آمریکا ( حتی آلاسکا که تراکم جمعیت کمی دارد . این جابجایی توسط کشتی های نیروی دریایی و از بنادر مکزیک قابل انجام است این ایالت توان جذب موجهای بعدی مهاجرت را نیز خواهد داشت . نظر به جدایی نسبی این ایالت با بدنه آمریکا تاثیر مهاجران روی مردم آمریکا حداقل و از سوی دیگر نیروی جوان و کاری جدید برای توسعه آینده آمریکا فراهم خواهد آمد ) است . اما احتمالا آمریکا خواهان اروپایی ماندن سکنه خود خواهد بود و این کم کم بخشهای شمالی و جنوبی آمریکا را دچار جدایی خواهد کرد .

باید دید آمریکا با اولین موج مهاجران چگونه برخورد خواهد کرد .

 


هیچ نظری موجود نیست: