۱۳۹۷-۰۷-۱۱

سرزمین موعود بنی اسرائیل کجاست ؟

بهشت است .
بنی اسرائیل در زمان موسی ع ، موحد بودند و سرزمین موعود موحدین بهشت است . دیدار یار است . همه آنچه که گفته اند تحریف یک مفهوم بوده . 
وقتی بار معنوی نداشته باشند و بخواهند کلام الهی را حمل بر ظاهر کنند ، سرزمین موعود ، بخشی از روی زمین خواهد بود.
بنی اسرائیل همگی فرزندان جسمی اسرائیل ( اسحاق نبی ) نبودند . اکثر ایشان از فرزندان اسحاق نبی بودند . اما به افرادی که پیرو راه و روش و دین اسحاق نبی بودند ( دین اسحاق ع همان دین حنیف حضرت ابراهیم ع بود ) بنی اسرائیل خوانده میشدند .
کما اینکه همه مسلمانان به نوعی به پیشوای خود حضرت رسول الله منتسب هستند و در واقع ایشان پدر یا مادر معنوی همه ما مسلمانان است . خود ایشان در حدیثی به این امر اشاره دارند .( احتمالا فرمایشات ایشان بیش از یکبار بوده، اما حداقل یکی از احادیث ایشان به این مفهوم در دست است )
نه فقط سرزمین بنی اسرائیل که سرزمین همه موحدین بهشت است . از سوی دیگر همه موحدین عالم بنی اسرائیل هستند . همه ما ( موحدین عالم ، اعم از یهودی - مسیحی - مسلمان و زرتشتی ) بنی اسرائیل یعنی پیرو دین حنیف هستیم . خداوند در قرآن نیز فرموده که دین یکی است و آن اسلام است . یعنی همه پیامبران یک حرف میزدند و انسان را به خداوند دعوت میکردند. البته به زبان مردم زمان و مکان خود . 


هیچ نظری موجود نیست: