۱۳۹۴-۰۳-۲۱

داعش مسیحی ؟

نیروهای مسیحی تند رو همواره بوده و فعالیتهای ناصواب آنها در تاریخ درج است .وقایع قرون وسطی و نازی و فاشیسم در اروپا – کوکلوس کلانها در آمریکا و امروز بعضی گروه های مسیحی در چین از این دسته هستند .

اصولا آنارشیسم در همه جوامع محتمل است . این افراد ممکن است دور پرچم مذهب ( مسیحی – یهودی – اسلامی ) جمع شوند و رنگ و بوی افراط گری مذهبی به خود بدهند .

هر گروه تند روئی که بخواهد دوام بیاورد ، نیاز به ایدئولوژی دارد . از این رو این گروه ها از توجیهات تند رویهای مذهبی استفاده میکنند  .

گروه های خارجی نیز گاه سعی میکنند در بعضی مناطق آب را گل آلود نمایند ( عالمانه یا به عنوان یک رویداد پیش بینی نشده ). داعش از دل این حرکتهای غرب و با امکانات ترکیه و عربستان متولد شد و رشد کرد .

محتمل است در جهان مسیحیت نیز این اتفاقات بیفتد ، برای کشوری مثل روسیه با بخش بزرگ مسیحی ، یک داعش مسیحی فاجعه بار خواهد بود . بصورت بالقوه این کشور نیز شرایط سوریه را دارد . در کنار کشورهائی که میتوانند داعش مسیحی را شارژ کنند .

منابع مالی اولیه آنها نیز مانند گروه های سوری توسط غربیها مستقیما میتواند تامین شود ( غربیها به طرف اوکراینی کمک مستقیم و غیر مستقیم میکنند . محل تولد آنها نیز منطقه اشغالی اوکراین میتواند باشد . آن منطقه بدون قانون که بین گروه های درگیر دست به دست میگردد ، بصورت بالقوه توان ایجاد و رشد گروه های مستقل نظامی را دارد . چه بسا این گروه ها مانند داعش برای مبارزه با اوکراین شکل بگیرد و در نهایت مثل داعش به ایجاد حکومت خود اقدام کند و در هر طرف پیش برود و از همه عالم مسیحی نیرو جذب کند !

برای جلوگیری از این افراط گرائیها باید به جامعه آگاهی رسانی گردد . مردم در همه جای زمین باید آگاه شوند و افراط گرائی را بشناسند . افراد تبهکار خیلی راحت دور یک مرکزیت مالی ، نظامی ،عقیدتی میتوانند جمع شوند و حرکتهای تبهکارانه خود را اجرا نمایند .

مبارزه اصلی جهانی باید با جهل باشد . تروریست حقیقی جهانی جهل است . جهل ، نادانی و باز هم جهل .

هیچ نظری موجود نیست: