۱۳۹۴-۰۴-۰۶

داخل افق دید سیاهچاله چه میگذرد ؟

گفته شد در بیرون افق دید سیاهچاله ، مواد نمیتوانند بدرون افق دید وارد شوند . با توجه به این که منحنی مکان – زمان در نزدیکی سیاهچاله بسیار انحناء میابد ، زمانی که لازم است تا مواد از چند میلیمتر آخر بیرون افق دید به سمت افق دید بروند ، میلیاردها سال لازم دارد . بنابراین این مواد بصورت دورانی دور افق دید سیاهچاله میگردد و به تدریج که به سمت قطبهای سیاهچاله حرکت میکند سرعت زاویه ای آن اضافه شده و از سطح افق دید سیاهچاله جدا شده و به خارج از محدوده جاذبه سیاهچاله پرتاب میگردد .

اما

آن جرم کوچک ( نسبت به جرم سیاهچاله ) که به سمت سیاهچاله نزدیک میشود ، باعث افزایش جرم مجموع سیاهچاله ( حاصل جمع جرم سیاهچاله و آن جرم میگردد ) این باعث میشود که افق دید به اندازه بسیار کوچکی جابجا شده و بخش ناچیزی از جرم درون افق دید باقی خواهد ماند .

همچنین زمانی که دو سیاهچاله به هم نزدیک میگردند افق دید مجموع ( برایند دو جرم سیاهچاله ) تغییر خواهد کرد و موادی که بیرون افق دید سیاهچاله بودند ، ممکن است درون افق دید قرار گیرند .

اما در اینجا راجع به فیزیک درون افق دید سیاهچاله صحبت می شود .

فیزیک درون افق دید از همان فیزیک بیرون سیاهچاله تبعیت میکند با یک ضریب خاص ، ( رادیکال منحای یک ) در واقع مسافت و زمان موهومی است .

قبلا با جریان و ولتاژ موهومی روبرو شده بودیم . هیچ اشکالی ندارد که در جائی از جهان طول و زمان موهومی داشته باشیم .

 

هیچ نظری موجود نیست: