۱۳۹۴-۰۳-۲۴

مخالفان سوری چه کردند ؟

به اسم آزادی با پول خارجی ، گروهی ناراضی را مسلح نمودند ( چه کسی این کار را کرد ؟ ) این افراد باعث چهار سال برادر کشی در سوریه شدند . به حدی این واقعه ناهنجار بود که در تاریخ جهان کم سابقه است .

دولتی که از خود و مردم دفاع میکند و گروهی چند ده هزار نفره با تسلیحات خارجی که باعث ناامنی و قتل گروه بزرگی از مردم سرزمین سوریه شده اند . خوش اقبال ترین مردم سوریه در پناه امنیت دولت زندگی میکنند . مرحبه بعدی خوش اقبالها کسانی هستند که به اردوگاه ها رفته اند . سپس کسانی که به هر طریقی از کشور مهاجرت نموده اند .

سخن رسانه های غربی را نباید باور نمود . آنها منافع خود و زاویه دید خاص خود را دارند . هر چه که منافع بلند مدتشان اقتضاء کند میگویند وانجام میدهند . راستی منافع غربیها در سوریه چیست ؟

سوریه تنها کشور عرب زبان بود که به مقاومت قدیمی فلسطینیان وفادار بود . نیروی نظامی قابل قبول داشت و میتوانست جلوی اسرائیل مقاومت نماید . حمله مستقیم اسرائیل به آن ، حمله به یک کشور خارجی که سازمان ملل برای جلوگیری از آن تشکیل شد به حساب می آمد . رقابت اسرائیل در لبنان با سوریه بود . تنها راه تضعیف سوریه این بود که از درون گروهی بر دولت شورش کنند .

و کردند .

آنها سوریه را ضعیف کردند .

این افراد امروز در مقابل کار انجام شده قرار گرفته اند . آنها به اهداف خود نرسیده اند . در گرداب شغل قتل و نظامی گری اسیر شده اند . برای اکثریت آنها مهم نیست که تاریخ از آنها به بدی یاد خواهد کرد .اما این کار شغل مناسب بلند مدت نخواهد بود .

اگر بتوان راه کار مناسب برای بازگشت آنها به دامان کشور تدارک دید ، آنها هم علاقه مند به تشکیل خانواده و داشتن شغل و خانه و فرزند هستند !

ارتش سوریه میتواند واحدهای نظامی آنها را یکجا جذب و مثلا به مرزهای جنوبی و شرقی برده تا به عنوان مرزبانی در مکانهای جدید به مرزبانی بپردازند . جابجائی نیروها بین خودشان ، باعث یکنواخت شدن آنها خواهد شد .

پرداخت حقوق دولتی به آنها ارزانتر از جنگیدن برای کشور سوریه تمام خواهد شد .

هیچ نظری موجود نیست: