۱۳۹۴-۰۳-۱۵

در ایام غیبت حضرت حجت

در ایام غیبت حضرت حجت

امام دوازدهم مورد علاقه همه پیروان ایشان میباشند و همه عاشقان آن حضرت در وجوه مختلف زندگی ایشان تفکر ، مطالعه و کنکاش میکنند .

در واقع وجهه بشری ایشان نیز مانند هر بشر دیگری نیازها و مشخصات طبیعی خود را داشته اند . طبیعی است که ایشان مانند اجداد بزرگوارشان شغلی داشته و از آن طریق روزگار میگذرانده و ازدواج کرده اند .

جائی ندیدم ولی ایشان نیز مانند سایر اخلاف خود ، سنت رسول خدا را در ازدواج ، حتما اجرا نموده و صاحب فرزند بوده اند . ( یکی از کنیه های ایشان " ابوالقاسم " است )

طبیعی است که ایشان وظیفه پدری را به بهترین حا لت ممکن انجام داده اند . در نتیجه فرزندان ایشان ، عالم به امامت آن حضرت بودند و به وجود ایشان افتخار میکردند . این فرزندان نیز ازدواج نموده اند ، اما به احتمال زیاد امامت پدر را از فرزندان مخفی میکردند .( بیان نمیکردند )

اگر ایشان دو فرزند داشتند و هر سی سال این افراد ازدواج میکردند و دو فرزند میداشتند ، بعد از یازده صد سال ( هزار و صد سال ) امروز ، از نسل ایشان بیش از هشت ملیون نفر زندگی میکنند .

این که فرزندان ایشان را " سید " نمینامیم ، نشان میدهد که نسبت ظاهری رجحانی برای افراد نیست . بلکه نسبت معنوی است که اهمیت دارد . ( از همان رو که از رسول خدا شنیدیم " سلمان منی " )

در خصوص شغل ایشان حدث هائی میشود زد ، اما هر چه بوده جوری کار میکردند که کمتر دیده میشدند . ( یا اگر دیده میشدند ، کسی ایشان را نمیشناخت ) یعنی از باغ نخل داری تا کاسب بازاری ، طیف فعالیتهائی است که به صورت بالقوه ایشان میتوانستند انجام دهند . به احتمال زیاد ایشان کارهای دولتی و درباری نمیکردند .

نکته سوم این است که ایشان هم به احتمال زیاد خادمینی داشتند . این خادمین با افتخار به ایشان خدمت میکردند . در هر زمان تعداد این خادمین زیاد نبود ( و نیست ) اما به احتمال زیاد برای بعضی کارهای ظاهری این خادمین وجود داشته و ناشناخته بوده و خواهند بود .

هیچ نظری موجود نیست: