وزن مرده واگنهای بار و مسافر در سرتاسر جهان , رقم بزرگی را تشکیل میدهد . طرح این واگنها بر اساس طرحهای قرن 18 و 19 و از اوایل انقلاب صنعتی است .
مواد و تکنولوژی ساخت امروز میتواند وزن مرده واگنهای مورد استفاده را به میزان قابل توجهی کاهش داده و در نتیجه امکان صرفه جویی بزرگی در انرژی مصرفی را ایجاد نماید .
حسن دیگر این کار در امکان افزایش بار هر واگن میباشد .
با توجه به این که بار هر محور در محاسبات خطوط ریلی ( پل و غیره ) مد نظر قرار میگیرد , کاهش وزن هر واگن به معنای افزایش بار هر واگن و یا افزایش سرعت واگنها میباشد .
و نتیجه این اقدام افزایش چند جانبه سود به ازای هر واگن خواهد بود .
مواد و تکنولوژی ساخت امروز میتواند وزن مرده واگنهای مورد استفاده را به میزان قابل توجهی کاهش داده و در نتیجه امکان صرفه جویی بزرگی در انرژی مصرفی را ایجاد نماید .
حسن دیگر این کار در امکان افزایش بار هر واگن میباشد .
با توجه به این که بار هر محور در محاسبات خطوط ریلی ( پل و غیره ) مد نظر قرار میگیرد , کاهش وزن هر واگن به معنای افزایش بار هر واگن و یا افزایش سرعت واگنها میباشد .
و نتیجه این اقدام افزایش چند جانبه سود به ازای هر واگن خواهد بود .
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر