۱۳۹۴-۰۳-۲۹

حلقه های محافظ اروپا و خاورمیانه جدید

تنها تحدیدی که در طول تاریخ به اروپا صورت گرفته است ، توسط حکومت عثمانی بود و غرب نیز برای مقابله ، پس از سرنگونی دولت عثمانی به عملیات نسبتا مجزائی برای محافظت اروپا اقدام نمود .

اول : تشکیل یک دولت لائیک و ملی گرای حامی اروپا در مجاورت مرز اروپا . " ترکیه "

عاملی که میتوانست مردم یک امپراتوری را دور هم جمع نماید دادن هویت جدید ترک بودن بر اساس زبان مشترک آنها بود . گزینه ساده ای که خوب عمل نمود .

غریبه زدائی برای این ملت ( نه قومیت ، بلکه هم زبان ) باعث قدرت گرفتن پایه های حکومت نظامی میشد و متاسفانه این اتفاق افتاد .

دوم : داشتن یک پایگاه کامل نظامی در میان نیروهای اسلامی که از طریق اعزام یهودیان سراسر جهان در قالب یک آرزوی تاریخی در فلسطین خود را نشان داد . " اسرائیل "

طبیعی است که تمام غربیها به هر قیمت از اسرائیل باید حمایت میکردند . و کردند . برنامه وجودی این کشور تا کنون ایجاد یک تنش دائمی برای کشورهای همسایه بود تا آنها امکان گرد آمدن دور یک پرچم را نداشته باشند .

سایر عملیات در آفریقا که منظور این نوشتار نمیباشد .

سوم : اقداماتی که از ابتدا طراحی نشده بود و باعث برگذاری بازیهای اروپائی در باکو گردید . این امر دامنه اروپا را بیش از آنچه باید گسترش میدهد ، تا جائی که محافظت از آن مشکل خواهد بود .دیگر ترکیه مرز اروپا نخواهد بود و ایران به مرز اروپا تبدیل خواهد شد .

تشکیل حلقه های محافظ اروپا

خطرهای آینده اروپا با گذشته متفاوت خواهند بود . جلوگیری از سیل مهاجرت سایر ملل شاید امروز اولویت اول اروپا باشد . و حفاظت نظامی از اروپا برنامه بلند مدت و همیشگی برای اروپا است .

اول : تشکیل دولت اندلوس

در واقع مردم آندلوس مردم روم شرقی به پایتختی استانبول است . این مردم بودند که به اروپا حمله نمودند . مردم مسلمان به جز دوره های اول اسلام حرکتهای توسعه طلبی نداشتند . گرچه بعضی از حکومتها برای کسب ثروت به کشورهای همسایه حمله کردند . اما این گونه اتفاقات در سرتاسر دنیا به دور از هر گونه محدودیت دینی نیز اتفاق می افتاد . از جمله سربازان صلیبی که برای آزاد سازی اورشلیم از اروپا حرکت کردند به قسطنطنیه مسیحی حمله کرده و دیوارهای دفاعی را شکسته و حتی به راهبه ها نیز رحم نکردند .

تشکیل دولت اندلوس و الحاق محدود آن به اروپا یکی از حلقه های اروپا خواهد بود .

دوم : اسرائیل

حل مناقشه اسرائیل نه تنها با همسایگان ، بلکه با " مردم مسلمان داخلی " از اولویتهای غرب است .

تشکیل یک دولت عرب زبان همسایه میتواند حلقه محافظ اسرائیل باشد .

سوم : جدا بودن سایر همسایگان از این کشورها و تشکیل لایه محافظ بعدی ، شاید ایران برای این امر بهترین گزینه باشد . دیواری برای فاصله انداختن با شرق در حال رشد .

هیچ نظری موجود نیست: