۱۳۹۴-۰۴-۰۸

علم الاتفاقات

هر اتفاقی یک هسته دارد . اتفاقات نیز مانند بلورها هستند .

در درجه اول یک محیط میخواهد که شرایط رخداد آن اتفاق (در مورد بلورها ، بلور ) فراهم باشد . در درجه دوم یک رویداد به یک دلیل نیاز دارد که در ذیل بیشتر توضیح داده خواهد شد .

فرض کنید کسی چیزی میخواهد . این خواستن اولین نطفه و مرکز اتفاقات در محیط خواهد بود . افراد زیادی چیزهای زیادی میخواهند . هر خواسته ای مانند مرکز تشکیل یک بلور میتواند عامل یک رویداد باشد .

وقتی در یک محیط مناسب رشد بلور ، چند مرکز رشد بلور باشد ، همه آنها باعث رخداد تشکیل بلور میشود . ولی با رشد بلورها ، بصورت تعیین سطح انرژی یکی از بلورها که با دیگر بلورها هماهنگی بیشتر دارد و در نتیجه بیش از دیگران رشد میکند و جلوی رشد دیگر بلورها را میگیرد .در نهایت یک بلور رشد کرده و رشد بقیه بلورها متوقف میشود . از یک جائی به بعد فقط یک بلور رشد میکند .

خواستهای مختلف در یک جامعه نیز چنین است . همه این خواستها از یک جائی به بعد اتفاق می افتند . اما ادامه رخداد مشابه سیستم بلوری است . بعضی از این خواسته ها با یکدیگر برخورد میکنند و متوقف میشوند . ادامه رشد بعضی از این خواسته ها با خواسته های در حال رشد دیگران متوقف میگردد .

آن خواسته که سطح انرژی بالاتری دارد ، امکان ادامه رشد بیشتری دارد . معمولا خواست والدین سطح انرژی بالاتری نسبت به خواست فرزندان دارد . پس خواست والدین امکان ادامه یافتن بیشتری دارد تا خواست فرندان .

هر چه خواستها هماهنگ تر باشند ، امکان رشد خواست هماهنگ با آن خواسته ها بیشتر خواهد بود . از این رو رویدادها به خواست جمع بهتر پاسخ میدهد .

مورد مهم دیگر اهمیت سطح انرژی یک خواسته است . خواسته خوردن یک وعده غذا یا نجات جان یک نفر ، در مقابل یکدیگر آن که سطح بالاتر انرژی دارند محقق میشود . جان یک فرد دارای سطح انرژی بالاتری است تا صرف یک وعده غذا .

میتوان این مبحث را رشد داد و از آموزش خروجی آن برای زندگی شخصی هر فرد و خواستهای اجتماع بهره برداری مثبت نمود .

 

هیچ نظری موجود نیست: