۱۳۹۴-۰۳-۱۳

در انواع غیبت حضرت قائم

سه نوع غیبت به تصور میرسد .
اول غیب شدن و ظاهر شدن بدون گذشت زمانی ، مانند آنچه دانشمندان از کرمچاله ها توصیف میکنند . ارتباط دو نقطه از فضا - زمان به یکدیگر.
در این غیبت و ظهور ، شخص غیبت کننده ، بر زمان بین غیبت و ظهور حکومت معنوی ندارد . ممکن است مشاهده داشته باشد ، اما هدایت معنوی که خاص اولیاء است باید در میان خلق حاضر باشد .  پس برای حضرت قائم این نوع غیبت ممکن نیست .
نوع دوم : غیبت اصحاب کهف . ممکن است آن حضرت پس از غیبت صغری و افزایش سن در جائی مشابه اصحاب کهف خوابیده باشند و خداوند به قدرت خود ، بدن آن حضرت را حفظ نماید . در اینگونه خواب ، همانطور که در خود اصحاب کهف نیز مشاهده کردیم ، آنها متوجه گذران " زمان " نمیگردند . در واقع خواب نوعی مرگ است (آیه 60 سوره انعام ) کسی که خواب است در واقع به عالم دیگری میرود که تصاویر اندیشه های خود و تصاویر عالم بالا را مشاهده میکند . هدایت خلق برای این شخص نیز در لحظه معقول نمیباشد .
نمونه ناقص این نگهداری را بشر سالها است با کاهش دمای بدن فراهم آورده است .
سوم : کسی که در میان ما زندگی میکند و از چشم نامحرمان غایب است : کسی که در میان ما زندگی میکند ، توان هدایت معنوی خلق را دارد و میتوان به ایشان قطب عالم امکان را عملا اطلاق کرد . وجود پر فیض ایشان با هوشیاری شاهد و ناظر همه چیز است و قدرت خلیفه الهی را بر کل عالم امکان به نمایش میگذارند .
زیبائی نقش عالم به یک سو – شوق یافتن ایشان از سوی دیگر ، تشنگان زیارت آن حضرت را به حرکت وا میدارد . در طول این سالهای طولانی غیبت ، اینطور نیست که هیچ کس به خدمت ایشان نرسیده باشد . اما به فرموده ایشان ، هر آنکس که به خدمت رسیده باشد ، توان بیان این واقعه را نخواهد داشت . از اینرو به ایشان منصوب است که " هر کس در زمان غیبت ، ادعای رویت کند کذاب است " .

هیچ نظری موجود نیست: