۱۳۹۳-۱۱-۱۸

به بهانه قانون حمایت از اوتانازی در کانادا

تولد و مرگ امری نیست که اختیار انسان در آن نقشی داشته باشد . این امور به عهده خداوند است و کسانی که در این امر دخالت کنند ، قاتل نامیده میشوند .

هر روز و هر لحظه ، مطالب جدیدی در پزشکی و سایر علوم در سرتاسر جهان حاصل میشود . ممکن است کسی را که درخواست اوتانازی دارد ، همین فردا بتوان درمان کرد !

تعداد این افراد خیلی کم است . ( اما وجود دارند ) دولتها میتوانند از این افراد در بیمارستانهای خاصی نگهداری نمایند . با ترفندهایی مانند کاهش دمای بدن و کند کردن فعالیتهای بدنی و یا حتی بیهوشی ، میتوان افراد را مدتها در حالت بی حسی نگه داشت .

برای این که این افراد واقعا نمیرند ، هر از چندی آنها را به هوش آورده و بعد از مدت کوتاهی دوباره به بی حسی میتوان انتقالشان داد .

بدین ترتیب بدون درد ، این افراد میتوانند منتظر روش درمان بمانند ( یا پایان طبیعی عمر )

از زمان ابراهیم پیامبر ، نمرود با ادعای گرفتن جان و بخشیدن جان ادعای خدایی کرد . در دین مسیح نیز چشم در مقابل چشم ، قصاص قاتل ، اجازه دخالت در جان را به دیگران نمیدهد .در اسلام نیز قصاص و یا بخشش به بازماندگان واگذار شده . این امری نیست که کسی بتواند در آن دخالت نماید .

اصولا فرق انسان با حیوان در این است ، کارهایی هست که میتوان انجام داد ، اما به دلیل انسانیت ، آن را نباید انجام داد .

نگهداری از افراد پیر نیز چنین است . آیا در آینده ، افراد پیر را که برای جامعه سودی ندارند را میتوان به دیار باقی فرستاد ؟ این مسیر تا کجا میتواند ادامه داشته باشد ؟

آیا بهتر نیست گام اول خارج شدن از انسانیت را از ابتدا بر نداریم ؟

هیچ نظری موجود نیست: