۱۳۹۳-۱۲-۰۶

مشکل کاهش زادآوری و مسئله مهاجرت

میدانیم که به دلایل زیادی درکشور مشکل کاهش زادآوری داریم . از طرفی یکی از روشهای جبران کمبود جمعیت ، مهاجرت به داخل میباشد . هم اکنون بیش از دو ملیون افغانی در کشور مشغول کار میباشند ( در دوره رکود تورمی !) این نشان از این دارد که این افراد مولد هستند .

همچنین گروهی از این افراد با خانواده به کشور مهاجرت کرده و یا در اینجا ازدواج نموده اند .با توجه به مشترکات فرهنگی بسیار زیاد با این کارگران  چنانچه به فرزندان این افراد تابعیت ایرانی داده شود  تا حدودی کمبود نسل در آینده را جبران نموده ایم .

کلیه روشهای جبرانی زادآوری باید  بررسی گردد ، اما این کودکان امروز در کشور ما در دسترس هستند تا ضمن تربیت آنها ، آنها را برای جامعه فردای کشورمان آماده نماییم . روشهای جلب مهاجر نیز باید مد نظر قرار گیرد . البته اولویت با افرادی باید باشد که دارای مزایای بیشتری هستند . خانواده کودکان در تربیت آنها بسیار مهم هستند . پس باید خانواده هایی را جلب نمود که والدین تحصیل کرده داشته باشند. ( پزشک ، مهندس و غیره ) بدین ترتیب خانواد های تحصیل کرده فرزندان موفقی برای کشور تربیت خواهند نمود .

بهتر است که پذیرش از کشورهایی باشد که مشترکات فرهنگی آنها با ما بیشتر باشد . کلیه کشورهای فلات قاره ایران ، دارای این شرایط هستند . یک سیستم امتیاز دهی مشابه آنچه برای کانادا استفاده میشود باید ایجاد گردد تا افراد درخواست کننده راجذب نمائیم .

کارت کار کردن و کارت تابعیت باید مشهور شود ( مانند کارت سبز آمریکا و کارت آبی اروپا ) و این برنامه ها را میتوان توسعه داد ، اما در کوتاه مدت ( همین الان ) کاری که میتواند صورت گیرد این است که به همه فرزندان مهاجران ساکن در ایران تابعیت ایرانی داده شود .

این کار بدون هزینه ، تعداد زیادی فرزند ( با فرهنگ و حتی خون مشابه ما ) به کشور اضافه خواهد نمود .

هیچ نظری موجود نیست: