۱۳۹۳-۱۲-۰۲

میزان جذب سالانه نیروهای نظامی

هر سال باید میزان مشخصی نیروی نظامی جذب گردد . این میزان نیروی جذب شده باید برنامه ریزی شده باشد تا جایگزین نیروهای خارج شده از مجموعه باشد .

جریان مداوم ورود و خروج به نیروهای مسلح امر حیاتی است که باعث به روز بودن و آماده به خدمت بودن دائم نیروهای نظامی خواهد بود .

به طور طبیعی هر واحد اداری علاقه مند است که توسعه پیدا کند ، رشد کرده و بخش بزرگتری از بودجه را جذب نماید . اما کنترل میزان درخواست واحدهای نظامی به همراه حفظ کارایی و توسعه دائمی مورد نیاز تجهیزات و تخصص های نظامی امر مهمی است که باید مدیریت گردد .

خیلی مهم است که روحیه افراد نظامی که باید با روحیه مردم عادی فرق داشته باشد ، از جامعه فاصله گرفته شود . در غیر این صورت جامعه روحیه نظامی  خواهد داشت و رفتار مناسبی از خود بروز نخواهد داد .

نمونه این عدم هماهنگی ، قهرمان بودن آدمکشهای آمریکایی است در افواه عمومی ( با تبلیغات گسترده شبکه های غربی – که در واقع ادامه و گسترش نیروهای نظامی هستند ) گسترش دامنه نفوذ نیروهای نظامی میتواند به حدی پیشرفت کند که همه وجوه فعالیت داخلی و خارجی یک کشور را به خود معطوف کند . کره شمالی و تصورسازی دشمن خارجی در مدیریت داخل کشور آنها خیلی تاثیرگزار است . از طرفی تفکرات نظامیان در سیاست خارجی و داخلی آمریکا و روسیه نیز چشمگیر است .

تفکر نظامی لزوما توسط نظامیان اتخاذ نمیشود . غیر نظامیانی که از ابزار نظامی  در سطوح کلان تصمیم گیری و تصمیم سازی فعالیت میکنند نیز در این زمینه مقصر هستند .

واقعه یازده سپتامبر ، عملیات تروریستی شارلی در فرانسه ، قتل سرباز انگلیسی در لندن بصورت سلاخی با چاقو و خیلی اتفاقات دیگر نشانه تفکر نظامی توسط افراد غیر نظامی ( یا ظاهرا غیر نظامی ) است .

هیچ نظری موجود نیست: