علاوه بر تجارت پیشگان ، سیاستمداران نیز علاقه مند هستند که موارد خلاف واقع ( دروغ ) در میان عموم مردم منتشر گردد . برای بازاریابی این دروغها باید تکنیکها و روشهائی وجود داشته باشد .
در انواع دروغهائی که برای صاحبان ثروت مهم است ، متخصصین باید یک روش مناسبی برای انتشار و علاقه مندی مردم پیدا کنند تا نه تنها به آن دروغها اعتقاد داشته باشند ، بلکه از آن دروغها دفاع کنند .
طبیعی است که این امور امروز بصورت وسیعی مورد استفاده صاحبان قدرت و ثروت قرار گرفته باشد .
نمونه بارز این بازاریابی را در موارد زیر دیده ایم
یک : سیگار
دو : فست فودهای با مواد نگهدارنده
سه : انواع کولاها
و ...
در موارد سیاسی نیز مثالهای زیادی میتوان زد
توجیه اسرائیل برای غربیها !
حمایت اسرائیلیها و یهودیان از مسیحیان !
قهرمان بودن " بمب انداز هیروشیما " – " کاپیتان موشک انداز به هواپیمای ایرانی " – " تک تیرانداز آمریکائی و قاتل صدها نفر "
و ...
ضمن این که مسلح بودن به این سلاح ( دانش ) برای دولتها مفید است ، واکسینه نمودن افراد جامعه در مقابل این روشهای توجیه دروغها لازم است .
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر