یک زمانی اسناد مناقصه کاغذی بود و برای جبران هزینههای مناقصه رقمی بیشتر از هزینه چاپ کاغذها طلب میکردند .
امروز میتوان اسناد را نرم افزاری و از سایت واحد ذی ربط دانلود کرد و هزینههای مناقصه نیز خیلی کم شده ( با پرداخت الکترونیکی موجود آن هزینه کم نیز غیر حضوری قابل دریافت است )
اما شرکتهایی که در مناقصات شرکت میکنند , برای هر بار برنده شدن باید در مناقصات متعدد شرکت کنند و هزینه دهند .
طبیعی است که در آنچه برنده شوند باید هزینه همه مناقصات هزینه شده را جبران کنند و این یعنی قیمت همه پروژه ها چیزی اضافه میشود .
به نفع کشور ( و مراکز مناقصه دهنده میباشد که هر چه بیشتر هزینه مناقصه را کاهش دهند .
مشخصات شرکتها را لازم نیست هر بار پرینت بگیرند ( چندین جلد کلاسور داکیومنت , معمولا به زبان فارسی و انگلیسی )
این اسناد را بصورت فایل دیجیتالی نزد یکی از سازمانهای دولتی ( مثل اداره ثبت اسناد ) در فضای مجازی برای نیازمندان قابل برداشت باشد . کارشناسان میتوانند آنها را در هر زمان بررسی کنند .
و بسیاری موارد دیگر که هزینههای غیر ضرور را به همه پروژه های کشور وارد میکند .
باید اراده اصلاح وجود داشته و از جایی اقدامات شروع شود .
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر