۱۳۹۴-۰۵-۱۲

اشتباه کردها کجا بود ؟

کردها شروع کردند در امتداد مرز سوریه و ترکیه پیشروی کردن . این کار باعث میشد که داعش و سایر گروه های ضد دولت سوریه ناچار باشند برای تدارکات و دریافت نیروهای تازه نفس و همچنین اعزام زخمی ها به کشور پشتیبانی کننده ( ترکیه ) ناچار باشند از منطقه تحت کنترل کردها بگذرند . این یعنی آمار همه افراد عبوری ( مستشاران خارجی و غیره ) بعلاوه آمار همه تجهیزات و حتی وجوه نقد عبوری را به کردها گزارش دهند ( همه میدانند که این پشتیبانیها از طریق خاک ترکیه به داعش و تروریستهای سوریه میرسد ) . و این البته کاملا غیر ممکن بود .

برای همین ترکیه و مدافعین تروریستهای سوریه چاره ای نداشند جز این که با کردها مقابله نمایند . طبیعی است که بصورت مستقیم نمیتوانستند این کار را انجام دهند و ناچارا  " کردها " را با " داعش " یکجا به نام " تروریستها " نام برده و با " تروریستها " مبارزه کردند . پر واضح است و نیازی به پنهان کردن ندارد که افراد دستگیر شده در ترکیه ، اگر همه کرد نباشند بیش از 99 درصدشان کرد هستند .

متاسفانه ضعف دانش منطقه ای و جهانی برای کردها باعث گردید پا را از گلیم فراتر بگذارند و نتیجه آن را ببینند . شاید بهتر باشد بصورت غیر مستقیم به کردها ( در این مورد و به سایرین در موارد مشابه ) اطلاعات لازم داده شود تا از این اتفاقات نامطلوب " برای افراد درگیر در پروژه " رخ ندهد .

هیچ نظری موجود نیست: