۱۳۹۴-۰۶-۰۷

نیاز به بررسی دانشمندان در محاسبه تغییر پاندولی حرکت زمین به دلیل کاهش یخهای قطبی

میدانیم که کره زمین حرکت پاندولی در جهت قطبها دارد به طوری که در تابستان نیمکره شمالی رو به خورشید میشود و برعکس در زمستان ( ما ) نیمکره جنوبی رو به خورشید میشود .
اما اخیرا و به سرعت از میزان یخهای قطبی کاسته شده است . این کاهش یخهای قطبی به معنی کاهش جرم متمرکز در ناحیه قطبی زمین ( در شمال و جنوب ) میباشد .
دو حالت ممکن وجود دارد :
اگر اندازه حرکت کره زمین ثابت باشد ( که به نظر ثابت میرسد ) با کاهش وزن یخها در دو قطب ، این حرکت پاندولی افزایش خواهد یافت !
این یعنی بخش بزرگتری از کره زمین در تابستان های قطبی رو به خورشید خواهد بود و قطبها گرمای بیشتری را دریافت خواهند کرد و میزان رشد پلانکتونها افزایش یافته ، میزان " دی اکسید کربن " جو کاهش خواهد یافت .
اما اگر بر عکس اتفاق بیفتد و دامنه این حرکت کم شود ، این به معنی کاهش گرمای دریافتی به قطبها خواهد بود و از طرفی از غذای دریایی تهیه شده در دریاهای جهان در فصلهای گرم قطبها کاسته شده و اولین اثر آن کاهش " دی اکسید کربن "جذب شده در اقیانوسها خواهد بود .
گر چه تغیییر وزن یخها در قطبها ممکن است درصد کمی از کل وزن قطبها باشد ، اما این وزن نیز در حرکت بدون اصطکاک پاندولی زمین در فضا موثر است .
نیاز است که متخصصین مربوطه با این دید دینامیک حرکت زمین را یکبار دیگر تحلیل کنند .

هیچ نظری موجود نیست: