۱۳۹۴-۰۵-۲۲

یک روش جدید از اتصال یک ژنراتور پر توان به شبکه برق ( و اتصال شبکه های کشورها به یکدیگر)

امروزه نسبت به سالهای قبل تکنولوزی و تجهیزات الکترونیکی قدرت ، ارزانتر و با راندمان بهتر ساخته میشود . از جمله روشهای شناخته شده اتصال یک نیرو به شبکه قدرت ، انتقال به روش برق مستقیم و سپس تبدیل جریان مستقیم به برق سه فاز ، مطابق شرایط شبکه میباشد . ( مشابه انتقال برق بین دو جزیره نیوزیلند )

نظر به این که ژنراتورهای برق مطمئنا یکسان نیستند و زمانی که به شبکه اتصال میابند همواره در طول زمان یک مقدار از انرژی ژنراتور صرف سنکرون بودن ژنراتور میشود . جمع نیروی تولید شده در شبکه و اتلاف ژنراتورها در شبکه های بخصوص زمانی که از یک کشور به کشور دیگر میرویم ، مقدار قابل توجهی خواهد شد . معمولا فرکانس کشورها مقداری با یکدیگر اختلاف دارد .و این به معنی اتلاف بیشتر انرژی در شبکه میباشد .

راه کار مناسب در محل اتصال دو شبکه قدرت به یکدیگر ، تبدیل یکی از شبکه ها به جریان مستقیم و سپس تبدیل برق مستقیم به جریان متناوب بر اساس مشخصات لحظه ای شبکه دوم میباشد .

دیودها و ترانزیستورهای قدرت مورد استفاده برای مدار این کار ، امروز نسبتا ارزان و کاهش انرژی تلف شده ، سود بیشتری را برای مجموعه به همراه خواهد داشت .

هیچ نظری موجود نیست: