۱۳۹۷-۰۴-۲۶

داستان هسته ای ما و استنباط جهانی به کارهای ما

عدم شفافیت در هر کاری باعث میشود دیگران بر اساس دانسته های خود نتایج منطقی بگیرند و فکر کنند نتایج آنها صحیح است . گر چه ادعای ما عدم استفاده نظامی از نیروی هسته ای است و علمای ما نیز فتوا داده اند که استفاده نظامی از نیروی هسته ای خلاف شرع است و گناه . اما دیگران چه می بینند؟
ما اورانیوم 20% را به میزان سیصد کیلو غنی کردیم ( که کاربرد نیروگاهی ندارد و میزان 300 کیلو جنبه آزمایشگاهی نیز ندارد - اگر داشت باید به تدریج تولید و مصرف میشد نه این که 300 کیلو انبار میشد ! ) . همینطور به موازات آن در صنایع موشکی در حال پیشرفت میباشیم . خوب اینها به هم ربط ندارند . و ما میگوئیم که اورانیوم را برای نیروگاه هسته ای می خواهیم . اما گر چه اورانیوم 20% برای نیروگاه هستهای مصرف نمیشود ، از سوی دیگر 
ما در زمینه ساخت نیروگاه هسته ای هیچ گونه تحقیقی نکردیم !
حتی نمیتوانیم بتن ریزی فونداسیون نیروگاه هسته ای راانجام دهیم ( روسها در بوشهر ، بتن ریزی ما را با هزینه زیاد (که البته خود ما آنرا دادیم ) خراب کردند و دوباره آنرا ریختند)!
بلکه در زمینه ساخت توربین برق هم که در دیگر انواع نیروگاه ها کاربرد دارد ، کاری نکرده ایم !
در واقع تمام تلاش ما فقط در جهت غنی سازی بوده است . حال اگر این اطلاعات را کنار هم بگذاریم ، 300 کیلو اورانیوم 20% که در نیروگاه مصرف نمیشود و کاربرد نظامی دارد، عدم فعالیت در ساخت نیروگاه و پیشرفت موشکی ( ما که نه ) انتظار داریم دشمنان ما چه نتایج منطقی از کار ما بگیرند ؟
طبیعی است که تحریم را به شدت دنبال خواهند کرد .
جایی باید شفافیت نشان میدایم که ندادیم . 
در زمینه نیروگاه سازی باید کار میکردیم که نکردیم .
در زمینه توربین سازی و ژنراتور سازی باید کار میکردیم که نکردیم .
چند تا نیروگاه را خودمان باید کلنگ میزدیم و میساختیم که نساختیم .
خوب از دشمن چه انتظاری داریم ؟
حالا که هزینه دلاری وریالی و تحریمی برای انرژی هسته ای داده ایم و شهدای هسته ای را نیز داریم و در عین حال کمبود برق داریم ، چه زمانی از این هزینه ها قرار است استفاده کنیم و نیروگاه های برق هسته ای داشته باشیم تا مشکل برق ما رفع گردد ؟
اسم این نداشتن ها و دشمن تراشی را سوء مدیریت باید بگذاریم یا غرض ورزی ؟
ظاهرا کارها فراتر از سوء مدیریت بوده و غرض ورزی اعمال شده است . بعضی ها مخصوصا خواسته اند ما دچار مشکلات اینچنینی شویم . در آینده این افراد شناخته خواهند شد و در تاریخ مردم ایران و جهان آن افراد را یاد خواهند کرد.


هیچ نظری موجود نیست: