۱۳۹۷-۰۵-۰۶

روش اجرایی برای توزیع تراکم جمعیت در کشور

باید کاری کرد تا درآمد مردم وابسته به محل اسکان شان نباشد از سوی دیگر،هزینه های زندگی آنها وابسته به محل اسکان شان باشد در نتیجه همه تمایل پیدا می کنند به جایی بروند که هزینه‌های زندگی کمترباشد.

به این ترتیب توزیع جمعیت در کشور بهبود یافته و ازتراکم غیر لازم مردم در شهرها جلوگیری خواهد شد . زیرا هزینه زندگی در شهرها بالا است .

استفاده از کارهای اینترنتی و ارائه خدمات از طریق اینترنت به همه جا ، این امکان را میدهد تا مردم وابسته به مکان خاصی نباشند . از سوی دیگر برای بازنشستگان نیز میتوان تسهیلات خروج از شهرها را قائل شد . به این ترتیب این افراد نیز میتوانند از محیط زیبای طبیعی برخوردار گردند . 

واقعیت زندگی و اشتغال این زمان به گونه ای است که بیشترین میزان اشتغال و رشد اشتغال روی شغلهای خدماتی است . و البته برای بیشتر شغلهای خدماتی امکان اشتغال از راه دور وجود دارد .

اگر برای همه شغلهایی که امکان اشتغال از راه دور وجود دارد ، از نیروهای غیر متمرکز استفاده گردد ، میتوان بخش بزرگی از جمعیت شاغل را فارغ از محل سکنا به کار گماشت .

برای کارفرما پرداخت هزینه های سربار کمتر و حقوق و دستمزد رقابتی و در نتیجه کاهش هزینه انجام کار وجود خواهد داشت . و برای کارکنان نیز اختصاص زمان واقعی اجرای کار به هر کار باعث میشود که کارهای مفید بیشتری بتوند انجام دهد و در نتیجه دستمزد بیشتری به ازای هر واحد زمان دریافت نماید .

از این رو کارکنان میتوانند بصورت رقابتی با هزینه کمتر نیز کار انجام دهند .

عدم وابستگی موقعیت شغلی ( در واقع پکیج کار مورد نیاز در هر دوره ) به مکان شاغل باعث میشود کارکنانی از خارج از کشور نیز بتوانند کار مورد نظر را انجام دهند . در واقع تمام مهندسان و متخصصان کشورهای هند و چین و از آفریقا و آمریکای لاتین ( و البته اروپا و آمریکا ) نیز میتوانند در این مورد مشارکت کنند و با کمترین هزینه برخی کارها را با کمترین هزینه انجام دهند .

هیچ نظری موجود نیست: