۱۳۹۷-۰۴-۲۶

سهمیه مکه !

مستطیع شدن یعنی خداوند شخصی را به میهمانی خود برای گذاردن حج به مکه دعوت میکند . این افراد میهمان خدا هستند و اداره کنندگان مکه خود را خادمین حرمین شریفین ( مکه و مدینه ) مینامند .

اما این چه معنایی دارد که خداوند شخصی را مستطیع نماید ( یعنی به او کارت دعوت برگزاری حج بدهد ) و خادم حرمین بگوید جا ندارم یا شلوغ میشود و غیره امسال نیائید !

خادم حق ندارد روی دعوت مولا حرفی بزند . در واقع خادم وظیفه دارد به هر کسی که مولا کارت دعوت داده خدمت رسانی کند. در واقع تامین کننده نیازمندیهای میهمان نیز با مولا و صاحب خانه است .

بنابراین سهمیه بندی حضور حجاج توسط دولت فعلی عربستان از منظر شرعی جای اشکال دارد . جا دارد علمای عربستان در این خصوص به قرآن مراجعه نمایند و مقام کسانی را که به هر نحو مانع حج میهمانان خانه خدا میگردند را به دولتمردان آن کشور گوشزد نمایند .

کشورهای مسلمان نیز باید تدبیری بسنجند تا اداره شهرهای مکه و مدینه وابسته به دولت خاصی نباشد و خدمه آن از ساکنین شهر و وابسته به همه مسلمین جهان باشند .

همین رفت و آمد مسلمین به این شهرها نیز تامین کننده هزینه های اداره این شهرها خواهد بود.

متاسفانه فعالیتهای این ایام دولتمردان عربستان باعث شده وضعیت اداره این شهرها به جایی برسد که سلب خدمت خادمین فعلی خواسته مولای حجاج گردد.



هیچ نظری موجود نیست: