۱۳۹۷-۰۴-۲۵

رسم گسل های تهران روی خیابانها

در شهر تهران منازل زیادی در نزدیکی و یا روی گسل ها ساخته شده است . لازم است به نحوی به افرادی که روی گسلها زندگی میکنند و یا در نزدیکی آن قرار دارند اطلاع رسانی گردد. ( حتی افرادی که از آن محلها عبور میکنند نیز در هنگام زلزله با خطر بیشتری مواجه هستند)
روش مناسب میتواند رسم خط زلزله با رنگ قرمز در همه پیاده روها و خیابانهای شهر باشد . آنجا که این خطوط با ساختمانها برخورد میکنند ، آن ساختمانها روی گسل هستند . ( معمولا گسل چون در عمق زمین است ، رنگ قرمز یک محدوده را تشکیل خواهد داد )
با فاصله های مثلا 10 متر خطوط زرد میتوان رسم کرد که در کنار آن فاصله تا گسل قید شده باشد . برای مثال تا فاصله یک کیلومتری از هر گسل.
این اطلاعات باعث میشود اولا کسانی که روی گسل هستند و یا در نزدیکی آن زندگی میکنند ، نسبت به مقاوم سازی ساختمان خود حساس شوند و تمهیدات بیش از نرمال را برای ساختمان خود ایجاد نمایند . از سوی دیگر به واسطه خطر اسکان در این مناطق ، بطور طبیعی این مناطق ارزان شده و در عوض مناطقی که فاصله بیشتری از گسل دارند برای مردم جذابتر میشود . مسیر اجاره نشینی و خرید املاک در شهر تغییر خواهد کرد و در جهت ایمنی بیشتر شهروندان پیش خواهد رفت .
از سوی دیگر با اخذ مالیات از افرادی که با ای وجود میخواهند در محدوده خطر زندگی کنند ، برای آنها خدمات بیشتر از نرمال عرضه داشت . امکانات اضافی برای مواقع بحرانی از سوله و غذا ئ پتو گرفته تا ادارات آتش نشانی و غیره . 
این اقدام نه فقط در تهران بلکه در همه شهرهایی که از آنها گسل میگذرد میتواند اجرا گردد تا ایمنی همه شهروندان کشور تامین گردد.


هیچ نظری موجود نیست: