۱۳۹۷-۰۴-۱۹

با افراد قربانی سیستم های اجتماعی چگونه باید رفتار کرد

آنها نیز مانند سایر مردم فرزندان این کشور هستند و ارج و قرب ایشان مانند سایر مردم است . اما بعضی از قربانیان اجتماعی در قالب مجرمین قرار میگیرند ، افرادی که در کنار سایر افراد جامعه فرآیند ظلم و یا جذب افراد معمولی جامعه را سبب میشوند . این قربانیان ، ضمن این که نیاز به رسیدگی خاص دارند ، باید به جامعه را نیز از ایشان حفظ نمود.

معتادان خشونت گران اجتماعی و هر آن شخصی که میتوانییم برشماریم . همه آنها فرزندان این خاک و بوم هستند . در بهترین حالت میتگفت آنها بیمار هستند . یا استثنایی هستند و از این قبیل سخنان نیمه مثبت .

اما باید بقیه اجتماع را از شر ایشان و همینطور آنها را از شر اجتماع محافظت کرد. روش مذموم ساخت زندان و بیمارستانهای خاص باید شکل خود را عوض نماید و به صورت ساخت فضاهایی که آنها برای زیست نیاز دارند شکل گیرد . شهر خشونت گران اجتماعی باعث میشود که ضمن اینکه آنها به افراد عادی صدمه نمیزنند ، بتوانند در محیطی که برای خود آنها و حالات ایشان ساخته و پرداخته شده زندگی نمایند.

در واقع کشور باید بتواند اقلیت ها را در امنیت و در کنار یکدیگر  بتوانند زندگی کنند. فراهم کردن این امکان بوسیله جدا سازی سلایق مردم به نحوی که برای یکدیگر مزاحمتی ایجاد ننکنند امکانپذیر است.

معتادانی که ترک کرده اند ، خیلی راحت در تله فروشندگان مواد مخدر خواهند افتاد . این افراد را باید از دسترس فروشندگان مواد مخدر دور کرد. همچنین کسانی که علاقمند هستند و یا به دلایل پزشکی باید مواد مخدر مصرف کنند . این افراد نیز باید در محیطی باشند که وجود مواد مخدر برای سایرین خطر اعتیاد ایجاد ننماید .

موارد زیادی از این دست را میتوان برشمارد که ایجاد شهرها و روستاهای تخصصی برای افرادی که شرایط خاص دارند ، میتوانند از آنها در مقابل سایرین و یا سایرین در مقابل آنها مورد حفاظت قرار گیرند.

بدین ترتیب شهرها و روستاهای خاص زیادی در گوشه گوشه کشور قابلیت ساخته شدن و رشد و توسعه خواهند داشت. در خصوص اداره این روستاها و شهرها نیز خود سکنه آن نظر خواهند داد. سایرین نیز میتوانند از لحاظ علمی یا جنبه های دیگر به ایشان کمک کنند.

 



هیچ نظری موجود نیست: