۱۳۹۷-۰۴-۲۵

سکنه شهرهای جدید

در گوشه گوشه کشور شهرهای جدید قابل ساخت است( بهتر است شهرهای جدید ساخته شود به جای این که در شهرهای موجود جمعیت اضافه گردد ). اما سکنه این شهرها چه کسانی خواهند بود . از کدام مردم برای انتقال به این شهرها ( با اراده خود ایشان ) میتوان استفاده کرد؟
امروزه در همه شهرهای ( بخصوص شهرهای بزرگ ) مهاجرینی از سایر مناطق جغرافیایی کشور سکونت دارند . این افراد از این جهت که هنوز ارتباط عاطفی و فامیلی با سرزمین مادری دارند , در شهرهای بزرگ و کوچک دارای تخصص و توانمندیهای خاصی هستند که در شهرهای تازه تاسیس میتوان از آن بهره گرفت.
اولین کاندید ب ای این شهرها , بازگشت مهاجرین هستند . دومین کاندید این شهرها اهالی محلی هستند که اقلیم سرزمین به آن مناطق اجازه جمعیت بیشتر نمیدهد , مشکلات آبی , اقتصادی و غیره میتواند علت مهاجرت این افراد باشد. سومی گروه شامل افرادی است که تازه فعالیت اجتماعی خود را آغاز میکنند. جوانان تازه ازدواج کرده میتوانند با تسهیلات ویژه به سکنی در این شهرها درآیند .
شهرهایی که خدمات خاص مثل بهداشتی و پزشکی عرضه می کنند و یا به کارهای سینمایی میپردازند , هر کدام علاقمند خاص خود را خواهند داشت و افراد علاقمند میتوانند در آن شهرها سکنات گزینند.
این شهرها ضمن ایجاد ثروت و فرصت برای همگان , باعث رشد فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی کشور نیز خواهد شد.



هیچ نظری موجود نیست: