۱۳۹۷-۰۴-۱۱

سی سال بعد از جنگ و بازسازی خرمشهر

طی سی سال گذشته که جنگ بین ایران و عراق پایان یافته متاسفانه روشی برای بازسازی این شهر که روح و حیثیت کشور در جنگ تحمیلی بود یافت نشده است . گویی دقدقه ای برای بازسازی خرمشهر وجود ندارد .
منابع دولتی برای بازسازی خرمشهر وجود ندارد . اما روشهایی هست که باعث گردش نقدینگی در میان مردم خرمشهر میشود . این گردش نقدینگی باعث رشد مالی شهر نشینان و در نتیجه بهبود سطح زندگی و خود شهر خرمشهر خواهد شد .
گردش نقدینیگی در یک شهر چگونه بوجود می آید و در واقع بخش خصوصی چگونه میتوانند در خرمشهر ( و هر شهر دیگری ) سرمایه گذاری کنند ؟ طبیعی است که آنها در مواردی سرمایه گذاری میکنند که بازگشت سرمایه داشته باشد . مثلا
ساخت و بهره برداری اسکله - هتل داری - رستوران - پاساژهای خرید -مراکز بزرگ خرید و فروش - شهر بازی - باغ وحش - موزه و غیره .
این که دقیقا چه باید کرد ، دولت نباید دخالت کند ، بخش خصوصی خود کشف خواهد کرد که مثلا چگونه باغ وحشی برای خرمشهر مناسب است . باغ پروانه - باغ عقرب - ماهی های رنگی و غیره .
دولت کافی است اصل سرمایه گذاری را ضمانت کند . با این کار حتی منابع بانکی نیز برای وام دادن مورد استفاده قرار نخواهد گرفت . باید سهام این واحدها واگذار گردد.
بخش خصوصی وارد شده و طرح ارائه میکند . مدیریت طرح بخشی از سرمایه را آورده و بقیه سهام در بورس ارائه میشود . 80 میلیون ایرانی سهام را خواهند خرید . 
مشکل پول نیست . مدیریت ، مدیریت ، مدیریت ...


هیچ نظری موجود نیست: