۱۳۹۷-۰۵-۱۳

روباتهای نقشه برداری و ...

برای بسیاری کارها نیازمند نقشه برداری دقیق از طول مسیر هستیم . برای ساخت راه کانال آبی و موارد دیگر اغلب نیازمند نقشه برداری دقیق سطح وسیعی از زمین هستیم .

با توجه به امکانات موجود ، امروزه میتوانیم از پهپادها و جی پی اس با هم استفاده کنیم و نقشه دقیق عوارض زمین را در منطقه وسیعی پیدا کنیم . برای این کار باید نرم افزارهای مناسب تهیه گردد.

داده های این شبکه میتواند حجم خاک برداری از همه مسیرهای ممکن را محاسبه نماید . همچنین میزان طول دهنه پلها و تونلها را میتوان استخراج نمود. با توجه به این که انواع هلی کوپتری پهپادها میتواننددر نقطه خاصی فرود بیایند ، میتوان نمونه سنگ و خاک محل را نیز با کمک آنها برداشت نمود .

با توجه به امکان دریافت لرزه ای از روی زمین ، یک شبکه پهپاد میتواند عوارض زیر زمین مثل گسلها و عمق سنگ هوا خورده را نیز مشخص نماید .

یافتن بهترین مکان برای بنادر و مکانهای تفریحی ( از منظر قابلیت سواحل ) بهترین مکانها برای مجموعه های هتل و تفریحی و یا سفر های اکتشافی تفریحی و بسیاری کاربردهای دیگر میتوان از این سیستم استفاده نمود.

رها کردن پهپادها برای آوردن کمک ( برای کوهنوردان و سایر طبیعت گردان ) و امکان ایجاد پل مخابراتی بین محل کمپ های موقت با شبکه های محلی ، از دیگر کاربردهای پهپادها میتواند باشد .



هیچ نظری موجود نیست: