۱۳۹۷-۰۵-۲۷

بوفه مدارس و دانشگاه‌ها

در خصوص کنترل کیفیت عرضه مواد غذایی در دانشگاه ها و مدارس حرف و حدیث زیاد است . معمولا اولیاء مدارس و دانشگاه ها این مراکز را واگذار میکنند و از درآمد آن منتفع میگردند . اما چه کاری باید بکنند تا ضمن حفظ کیفیت ، مواد غذایی ارزان به دست فرزندان کشور برسد ؟
فروشگاه های زنجیره ای چرخه های تامین کالای با کیفیت و ارزان دارند و بعضی از آنها به فروشگاه های کوچکتر نمایندگی داده و تامین مواد قابل فروش را به عهده میگیرند . نمونه بارز آن در کشور ایران فروشگاه رفاه است . این فروشگاه ضمن عرضه ارزانترین قیمت کالا ها ، نظارت روی کیفیت اقلام واررد شده را نیز دارد . در سایت اینترنتی این فروشگاه دادن نمایندگی به فروشگاه های کوچکتر و تامین کالای آنها نیز تبلیغ میشود. مدارس نیز میتوانند بصورت نماینده فروش فروشگاه های زنجیره ای رفاه درآمده و با کیفیت مناسب ، اقلام خود را عرضه نمایند.
همچنین فست فودهای زیادی نیز به روش مشابه نمایندگی میپذیرند و روزانه غذای گرم و سرد را در محدوده خود عرضه میکنند و یا بصورت نمایندگی نظارت بر کیفیت و قیمت محصولات فست فودی ( یا غیر فست فودی ) را تضمین میکنند. از مک دونالد فرنگی تا هایدا داخلی و سایر برندها و مارک هایی که توان این فرایند کاری را دارند .
این مقولات به هیچ وجه تخصص دانشگاه ها ( و وزارت آموزش عالی ) نیست . همچنین وزارت آموزش و پرورش و مدارس نیز توان و تخصص این قبیل امور را ندارند . 
جا دارد که با دور اندیشی به جای اینکه همه کارها را خودشان انجام دهند از تخصص های همسایه استفاده نمایند .

هیچ نظری موجود نیست: