۱۳۹۷-۰۵-۱۳

انتقال واکسن از طریق پشه

فرض کنیم پشه خون یک فرد بیمار را نوشید . سیستم " خونخواری " پشه آلوده به عوامل بیماری خواهد شد . حال فرض کنیم که این پشه در محیطی قرار گرفت که آن عامل بیماری ضعیف شده یا حتی بیمرد . حالا در زمان " خونخواری " عامل ضعیف یا مرده منتقل میگردد. این نوعی بیماری قابل کنترل در فرد ایجاد میکند که خود به خود در بدن شخص واکسن درست میشود . حالا انتقال بیماری از این فرد به سایرین ( توسط پشه ها ) نوعی انتقال واکسن بیماری خواهد بود . ( راندمان این کار ایده آل نیست . اما یک روش واقعی و طبیعی است )

حال اگر آگاهانه از این سییتم طبیعی برای ساخت واکسن استفاده کنیم چه میشود . برای بیماریهایی که از این روش امکانپذیر باشد ، میتوان پشه را آلوده نمود و با کنترل شرایط محیطی ( مثل تابش پرتو های مناسب ) میتوان به عامل بیماری مرده یا ضعیف شده رسید . حالا با انتقال آن عامل به افراد بیمار میتوان پادزهر و پادتن و آنچه شخص برای مبارزه با بیماری نیاز دارد را در او ایجاد نمود.

مواردی مثل ویروس ایدز که در هر شخص میتواند متفاوت باشد ، از خود شخص گرفت و هسته آنرا نابود کرد و دوباره به شخص تزریق نمود. بسیاری بیماریهای خاص هر فرد را با این روش میتوان درمان کرد .

البته بیماریهایی که در افراد متفاوت یکسان است با روشهای مشابه بصورت انبوه میتوان داروها و واکسن های ارزان تهیه کرد . از حشرات دیگر نیز میتوان استفاده نمود.



هیچ نظری موجود نیست: