۱۳۹۷-۰۵-۱۶

اگر هیلاری کلینگتون رئیس جمهور میشد


فرض کنیم که در انتخابات آمریکا ، خانم هیلاری کلینگتون رای اکثریت را می آورد و رئیس جمهور میشد . آمریکای آن روز چه وضعیتی داشت ؟

این میتواند زمینه یک فیلم شود . نه از دید ساکنین کاخ سفید ، بلکه از زاویه دید یک آمریکایی طبقه متوسط . و البته آنچه این تفاوت ریاست جمهوری میتوانست روی زندگی او داشته باشد .

شاید بهتر است شروع فیلم از زندگی شخصی در دنیای امروز شروع شود که به دلیل یک ناهنجاری " زمان و مکان " با همین خاطره با صحنه ای مواجه میشود که در گذشته ترامپ رای نیاورده و خانم کلینگتون رئیس جمهور شده است .

تفاوتها میتواند شامل ماندن آمریکا در معاهده پاریس باشد و تاثیری که روی زندگی آمریکایی ها میگذارد . عدم مجوز برای انتقال لوله نفت کانادا به تگزاس و ادامه سیاستهای آقای اوباما در خصوص تجارت پاسفیک و مقابله با چین . و البته تاثیری که روی زندگی آمریکایی میتوانست داشته باشد . ادامه " طرح بهداشتی اوباما کر " و سایر موارد داخلی و خارجی آمریکا .

احتمالا در خصوص برجام آمریکا با بهانه دیگری از برجام خارج میشد . نفت گران و طلا ارزان میشد و زندگی آمریکایی با سرعت پیشرفت قبلی ادامه میافت .

عدم مشکلات مهاجرتی ترامپ و موارد مشابه باعث یکنواختی بیشتر آمریکائیان میشد و در مقابل ایالتهایی که برایشان رنگ پوست مهم است ( هنوز هستند و بخش مهمی از آمریکا را نیز در اشغال دارند ) از دولت آمریکا بیشتر ناراحت میشدند .

شاید در آن زمان دنیا با چالشهای کمتری مواجه میشد ، اما خواست امریکا ایجاد نا آرامی در جایی و بهره برداری از آن است . بنابراین در زمان خانم کلینگتون اتفاقات بین المللی بزرگ دیگری رخ میداد . شاید درگیری نظامی در کشورهای همسایه نیجریه و یا درگیری نظامی و تروریستی در فیلیپین یا برمه که باعث حظور نظامی کشورهای دیگر در منطقه گردد اتفاق می افتاد .

در نهایت فیلم اینطور میتواننست تمام شود که آمریکای خانم هیلاری کلینگتون با آمریکای آقای ترامپ زیاد فرق نمیکرد . بعضی مراتب ظاهری شاید فرق میکرد ، اما در نهایت آمریکا همان آمریکا است و اختلاف نظرهای حزبی و سلیقه های فردی تاثیر زیادی روی سیستم حرکت آمریکا ندارد .


هیچ نظری موجود نیست: