۱۳۹۷-۰۵-۲۷

آفریقا ، مکان بعدی تولید ثروت جهانی و سیاست ایران

محل بعدی تولید ثروت آفریقاست این سرزمین با جمعیت زیاد و جوانان متخصص توان تولید ثروت بزرگ را در آینده نزدیک دارد .

اما در جهت سرعت دهی به رشد آفریقا ما چه میتوانیم انجام دهیم ؟ 

شرق آفریقا به ایران نزدیک است و ما سابقه تجارت چند صد ساله با آن سرزمینها را داشته ایم . این ارتباط استعماری نبوده و طرفین از این تجارت منتفع گردیده اند . میزان محبوبیت و حسن معاشرت ایرانیان به حدی بوده که هنوز هم مردم بخشی از سرزمین آفریقا با افتخار خود را منتسب به شیرازیها میکنند. 

اما توسعه تولید محصولات صنایع دستی و عرضه صنایع دستی شرق آفریقا در فروشگاه های صنایع دستی ایران ( و برعکس ) همچنین احداث سد و راه و راه آهن از جمله توانمندیهای مهندسین ایرانی است که در سالهای اخیر در کشورمان نمایش داده شده است . 

همچنین ایجاد پایگاه های صادراتی محصولات نفتی و مشتقات آن ( بنزین و محصولات پتروشیمی و غیره ) میتواند باعث رشد و توسعه شرق آفریقا گردد.

ارائه خدمات درمانی و پزشکی تخصصی برای مردم شرق آفریقا ، با توجه به نزدیکی جغرافیایی نسبت به اروپا و همچنین ارزانتر بودن ارائه خدمات درمانی میتواند باب دیگری از ارتباط و بهبود شرایط زندگی دو طرف گردد. 

توسعه توریسم دو طرف باعث رفت و آمد بازرگانان دو طرف شده و آ«ها میتوانندزمینه های بیشتری از توسعه روابط تجاری را بین طرفین باعث گردند . فعالیتهای فرهنگی دو طرف مانند ایجاد شبکه های تلوزیونی با برنامه های ایرانی به زبان اهالی شرق آفریقا و بر عکس کانال تلوزیونی آفریقایی در ایران میتواند باعث آشنایی بیشتر مردم و فعالان تجاری دو طرف با یکدیگر گردد.

همچنین کارهای بزرگ دیگری نیز میتواند صورت گیرد که با باز شدن نگاه دو طرف به یکدیگر امکان ظهور خواهد یافت .


هیچ نظری موجود نیست: