۱۳۹۴-۱۰-۱۳

آینده شماره تلفن همراه

شماره تلفن همراه شما چیست ؟ چند شماره دارید ؟ آیا آنرا میفروشید ؟ میتوانید یک شماره جدید بخرید ؟ چند شماره نیاز دارید ؟

پلیس لازم است هر شماره ای را بداند مال چه کسی است . پلیس میتواند در صورت لزوم شما را مکان یابی کرده و یا بدون اطلاع شما بعنوان شنود ، صدای محیط اطراف شما را گوش کند . همچنین همه تماسهای شما ضبط شده و توسط مخابرات برای زمانی مشخص نگهداری میشود . در صورتی که در این مدت پلیس لازم داشته باشد ، آنرا در اختیار پلیس میگذارند . و ....

در آینده نیازی نیست کسی شماره داشته باشد . هر کسی یک شماره ملی خواهد داشت و با آن شماره ملی یک یا چند گوشی میتواند داشته باشد . گوشیها برای تماس با هم نیازی به شماره ندارند . آنها بر اساس اسم و از طریق اینترنت که همه جا به " آی پی " شما وصل میشود ارتباط شما را برآورده میکند .

در اینده در گوشیهایمان شماره کسی را وارد نمیکنیم . اسم دیگران را وارد میکنیم و گوشی و یا سیستم مشابه ، اگر در  دنیا چند اسم از همان که وارد کردیم باشد ، آنرا که به ما نزدیکتر است و مثلا گفتگو میکند و یا در حلقه دوستانمان است را به ما معرفی میکند ، با عکس یا محل کار و آنچه که با ما مشترک دارد . در آنصورت شماره یا اسم را در گوشی ضبط خواهیم کرد .

شماره یا اسامی دیگران در حلقه دوستان – افراد همکار و غیره که دائما در حال تغییر میتواند باشد وارد میشود . و حدود دسترسی یا ساعت تماس آنها را میتوانیم محدود کنیم . چیزی شبیه فیس بوکمان . با ترکیبی از سیستم حلقه های گوگل پلاس برای مدیریت پشت پرده .

موارد بیشمار دیگری نیز در آینده ابداء خواهد شد که در زندگی روزمره بکار خواهد رفت .

آنچه در گردش نقدینگی امروز جامعه وجود دارد و در آینده تغییر خواهد کرد این است که شرکتهای مخابراتی دیگر برای تماس تلفنی از ما پول طلب نمیکنند . آنها اگر هنوز بهاین شکل باشند ، خدمات اینترنت ارائه خواهند داد .

همه جا اینترنت در دسترس است و خدمات دهندگان از شرکتهایی که از راه آنها کلیک صورت گرفته پول دریافت خواهند کرد .

سایتهای اینترنتی پول کلیک مردم را به شرکتهای خدمات رسان پرداخت میکنند .

البته هنوز سایتهای مجانی مثل " فیس بوک " و " ویکی پدیا " و غیره خواهند بود .

چند سال بعد به اینجا خواهیم رسید ؟ کشورهای مختلف و حتی شهرهای متفاوت ممکن است در زمانهای متفاوتی به این مرحله برسند . اما دیر یا زود همه خواهند رسید .

هیچ نظری موجود نیست: