۱۳۹۴-۱۰-۱۹

برنده شلوقی برخورد ایران و عربستان کیست ؟

ترکیه . تا دیروز سرتیتر خبرها کشور ترکیه بود . از رفتار نامسئولانه نسبت به سقوط هواپیمای روسی گرفته تا حمله به کردها و قتل آنها . همچنین مقوله قاچاق مواد نفتی داعش . حمایت تسلیحاتی و لجستیکی از داعش و سایر نیروهای ضد دولتی در سوریه و عراق و ....

فشار رسانه ای به ترکیه به حدی رسیده بود که یکی از طرفداران رئیس جمهور ترکیه ، روی پل بسفر به ظاهر در حال خودکشی بوده که توسط رئیس جمهور ترکیه نجات پیدا میکند .

مجموعه این اتفاقات نشان میدهد ، مزدوران خارجی در هر پست و مقامی که باشند ، توان فکری کافی برای بازیهای بزرگ را ندارند .

برای نجات مدیریت ترکیه ، لازم بود اتفاقی در جای دیگری پیش بیاید تا اذهان عمومی از ترکیه و اتفاقات آن به سوی دیگری منحرف گردد . البته برخورد ایران و عربستان شایستگی این تغییر دیدگاه خبری را میتوانست داشته باشد .

برای این کار نیاز بود که اقدام اولیه عربستان به نحو مناسبی در ایران عکس العمل میافت . که این کار توسط مزدوران و یا افراد نا آگاه ، همانطور که مورد نیاز حامیان ترکیه بود اتفاق افتاد .

در نهایت عربستان نیز با استفاده حداکثری از این رفتار مزدوران ( در ایران ) توانست یک جبهه هر چند کوچک ضد ایرانی ایجاد نماید . این رفتار در کنار رسیدن توافق هسته ای به مراحل حساس اجرائی طرف آمریکائی میتواند نشانه ای از خواست ارباب عربستان ( آمریکا ) باشد .

 این اتفاق در آمریکا میتواند اثری ( مثبت یا منفی ) روی کنگره و افکار عمومی آنها داشته باشد این عمل بستگی به مدیریت افکار عمومی در آمریکا دارد  . در بعد بین المللی نیز امکان رفتار جمعی ضد ایرانی را برای آنها فراهم میکند .

هیچ نظری موجود نیست: