۱۳۹۴-۱۰-۲۶

شهر مداری

فرض کنیم یک شهر در مدار کره زمین داریم . برای داشتن آن شهر مهندسی معکوس ساخت شهر را ترسیم میکنیم . از این روش برای ایجاد شهر مداری میتوانیم استفاده کنیم .

در شهر مورد نظر ما ، مکانهای زیادی برای قرار گرفتن کپسولهای ارسالی از زمین وجود دارد . هر کدام از این کپسولها نقش یک خانه را خواهد داشت . باید توجه کرد که سکنه این شهر علاقه مند هستند از مناظر اطراف استفاده کنند . بنابراین یک ساختار استوانه ای متمرکز اجازه این کار را به ما نمیدهد . بر عکس ساختار یک دیسک بزرگ را خواهیم داشت که در دوسوی آن این کپسولها قرار گرفته اند . اگر دیسک عمود به محور زمین باشد ، همه کپسولها امکان استفاده از منظره زمین و فضا را خواهند داشت . میتوان با سرعت خیلی کم این دیسک را به نحوی دور خود چرخاند که هر روی دیسک بتواند همه مناظر سطح زمین را ببیند .

این کپسولها که از زمین ارسال شده اند باید در جائی به دیسک ( شهر ) متصل گردند  . مرکز این دیسک بهترین مکان ممکنه است . در واقع مرکز این دیسک ایستگاه دریافت محموله ها است . این کپسولها پس از اتصال به دیسک ، توسط بازوهای روباتیک ، به محل مناسب انتقال یافته و نصب میگردند . این کار با مسافر یا بدون مسافر قابل اجرا است . ( مسافرین بعدا توسط سفاین مسافر بر منتقل خواهند شد )

برای این کار باید یک ساختار دیسک بزرگ شونده ( قال توسعه ) طراحی گردد .

این شهر باید امکانات نجات ( در صورت هر خطر ممکنه ) داشته باشد . چیزی مشابه آتش نشانی زمینی .

در صورت نیاز این شهر باید بتواند بازوهای نصب کپسولها را طویل کرده تا کپسولهای بیشتری روی آن نصب گردند .

داشتن سیستم انرژی مرکزی ( خورشیدی و غیره ) – مخازن آب و صفیه آب – تامین غذا در فضا  – امکان تردد سکنه از راهروها بین کپسولها – شبکه مخابراتی داخلی و خارجی از ملزومات این شهر است .

تور گشت با سفینه فضائی اطراف شهر فضائی نیز خالی از لطف نیست .

داشتن سیستم پایداری ، شامل حفظ موقیت در فضا از موارد مهم این شهر است .

این شهر نیاز به شهردار و کادر حفظ و نگهداری دارد . بنابراین این گروه باید از طریق هیئت مدیره انتخاب شوند .

شروع شهر بعد از طراحی اولیه ، شامل اولین جایگاه های اتصال کپسولها میتواند باشد . سپس به تدریج که شهر توسعه میابد ، کپسولهای بیشتر نیز امکان اتصال خواهند یافت .

جای این کپسولها را از قبل میتوان پیش فروش گردد و از این طریق سرمایه رشد شهر فراهم گردد .

هیچ نظری موجود نیست: