۱۳۹۴-۱۰-۲۱

حذف زمان و مکان از خدمات دولتی

در بسیاری از خدمات دولتی مشکل زمان و مکان وجود دارد . حتما باید به اداره خاصی رجوع گردد و این که فرآیند اجرای آن کار دولتی از یک ساعتی تا یک ساعتی یا در در ایام خاصی قابل اجرا است .جدای از این که چرا این محدودیتها وجود دارد ، میتوان با استفاده از امکانات دنیای دیجیتال این مشکل را رفع نمود . حتی شکایت و دعاوی حقوقی نیز با این روش تا حدود زیادی میتواند فارغ از زمان و مکان اجرا گردد .

نه تنها مراجعه کنندگان میتوانند از این موهبت دنیای دیجیتال استفاده کرده و مثلا از سرتاسر ایران برای کسب مجوزهای لازم کارهای معمول ، بدون مراجعه به مرکز اقدام نمایند ، بلکه مجریان دولتی نیز میتوانند فارغ از زمان و مکان به نیازهای کاری پاسخ داده و کار مردم را رسیدگی نمایند .

اگر شرایط کاری و حجم کارمندان مثلا در شهر ارومیه در زمینه ای بیشتر از سایر نقاط ایران باشد ، آنها میتوانند از ارومیه به کارهای همه درخواست کنندگان از سرتاسر ایران پاسخگو باشند . همچنین است شهرهائی مثل بیرجند و غیره . به این ترتیب در بلند مدت ادارات کوچک همه شهرستانها میتواند تبدیل به ادارات مرکزی که در شهرستانهای مختلف وجود دارد گردد . به این ترتیب با همان سیکل کاری و همان دقت ، بهره وری نیروی کار بیشتر شده و کار به صورت تخصصی در یک مرکز قابل اجرا خواهد بود .

کنترل این ادارات دور از مرکز نیز با همین تکنولوژی و از راه دور امکان پذیر خواهد بود .

کاهش هزینه – افزایش سرعت عمل و بهبود فضای اقتصادی کشور از مزایای این کار خواهد بود .

کارمندان قبلی میتوانند با آموزش در هر کجای کشور که هستند در این کار سهیم گردیده و کار مراجعین را برسند . در دراز مدت جذب نیروی جدید میتواند در مراکزی باشد که هدف دولت برای جمع کردن و تخصصی کردن کارها است .

هیچ نظری موجود نیست: