۱۳۹۴-۱۲-۱۱

بازگشت پول شرکت هایی که به رئیس جمهورهای آمریکا پول داده اند ، چگونه است ؟

یکی از اولین اقداماتی که کاندیداهای آینده ریاست جمهوری آمریکا انجام میدهند ، این است که سراغ شرکتهای آمریکائی رفته و از آنها برای انتخابات ، درخواست پول میکنند . اما چرا شرکتهای آمریکائی این پول را میپردازند ؟

آنها ه وعده های آن کاندیدا نگاه میکنند . و اولین و مهمترین مورد برای پرداخت پول ، به تغییر میزان مالیات مربوط میگردد . در سالهای اخیر تقریبا همه کاندیداها راجع به مالیات طرحهای مهمی داشته اند .در واقع این پول از صرفه جویی مالیاتی آینده پرداخت میگردد . شرکتها سرمایه گذاری کرده و منتظر بازگشت سرمایه گذاری خواهند بود .

حتی زمانی که یک کاندیدا از مردم عادی طلب پول میکند باید طرحهائی داشته باشند که برای مردم عادی مفید باشد و چیزی به جیب آنها برود .

درست و غلط بودن این روشها امر دیگری است . اما مهم این است که امتداد این وقایع برای یک کشور مشکل ساز خواهد شد . دست زدن به مالیات و کاهش مستمر آن ( هر بار به نفع یک جناح ) باعث میشود که در نهایت کشور از داشتن یک روش مالیاتی ( و البته پول ) برای یک دوره طولانی محروم گردد .

بررسی عئاقب این امر برای یک کشور ، در حد و حدود آمریکا ، موردی است که باید توسط مراکز تحقیقاتی مستقل مورد بررسی قرار گیرد .

هیچ نظری موجود نیست: