۱۳۹۴-۱۲-۲۰

خود انفجاری " غیر تروریستی " و تروریستی

اگر اقدامات تروریستهای قبل از اتفاقات " سوریه " را مشاهده کنیم میبینیم که این اتفاق در عراق به میزان موفق وگسترده ای " نمایش " داده شده است . البته بر عکس " نیت " تروریستها ، این اقدامات فقط به سود " اشغالگران " بوده و اقدامی از لحاظ مذهبی " غلط " و از نظر عرف همه جوامع نیز " منفور " بوده است . اقداماتی مثل بمب گذاری های " جزئی " در غرب که برای " برانگیختن احساسات ضد بمب گذاری " در غرب صورت گرفته ، ( لابد توسط سازمانهای جاسوسی غربی ) باعث میگردد هر گونه " بمب گذاری و انفجاری " را مترادف با " احساس بد " بدانند و خود به خود حساسیت جامعه به علتها معتوف نشود ، بلکه به صورت " عکس العملی " هر واقعه مشابهی را " منفور " بدانند .
اما اولین این " خود انفجاریها " در کجا رخ داد و چرا ؟
اولین این اتفاقات ، شاید در الجزایر رخ داد . زمانی که آنها برای استقلال و بیرون رفتن از زیر استعمار " بیگانگان " تلاش کردند .  تلفات یک پنجم جمعیت کل یک کشور برای " استقلال " هزینه زیادی بود . قاتلین فرانسوی بدون هیچگونه رحمی هر کسی را " شکنجه " و به " قتل " میرساندند .
طبیعی است که از جمله عکس العمل های کسانی که " بصورت فله ای کشتار میشدند " این بود که با خودروهای خود به " اشغالگران " حمله برده و ضمن کشته شدن ، تعدادی از آنها را به " جهنم " ( از دید خود ) روانه نمایند .
این اتفاق بعدها در زمانی که " لبنان " اشغال  شده بود رخ داد . نیروهای ناتو به سرکردگی " آمریکا – بریتانیا – فرانسه " وارد لبنان شدند . قبل از آن نیروهای اسرائیلی نسبت به " قتل عام اردوگاه های فلسطینیان " اقدام کرده بودند . در واقع نیروهای " ناتو " برای ایجاد ثبات مرز جدید اسرائیل ( شاید در شمال بیروت ) به منطقه اعزام شده بودند .
اما اتفاقی که رخ داد یک " عملیات غیر تروریستی " بود . یک نفر با یک خودروی حاوی مواد منفجره ، به ساختمان نیروهی غربی وارد شد و آنرا منفجر کرد . صدها " اشغالگر کشته شدند . ( از دید غربیها آنها قهرمان هستند که برای حفظ منافع کشورشان به خارج از کشور رفته بودند )
غربیها از لبنان خارج شدند و اقدام اشغالگری جنوب لبنان شکست خورد . این اقدام یک اقدام موثر " فداکارانه " بود که باعث شد " اشغالگران " خاک کشور را تخلیه نمایند . ( طبیعی است کسی که این کار را کرده در لبنان به عنوان یک قهرمان شناخته شود )
از طرف دیگر این " اقدام موثر " توسط سازمانهای اطلاعاتی غربی " شناشاسائی " و مورد " بهره برداری " قرار گرفت . وقتی این کار را میشود ، چرا " آدم بدها " این کار را نکنند ؟
اما برای این کار باید از " آدم خوبها " استفاده کنند . برای همین شروع کردند به ساختن " سازمانهای خوب " با جذب نیروهای موثر فداکار ، آنها میتوانستند به راحتی اقدامات مشابه انجام دهند .
پیدا کردن " جلیقه های انفجاری ساخت کشورهای غربی " در عراق در رسانه ها " انعکاس لازم " را نیافت . در نهایت این اقدامات در عراق تکرار شد تا امروز در سایر کشورها شاهد استفاده از این اقدامات در سوریه و نقاط دیگر جهان باشیم .
اقدام مهم نیست ، نیت و قصد مهم است . این عملیات انتحاری برای پیشبرد اهداف کشورهای خارجی صورت میگیرد . عملا هر بمبی که منفجر میشود به نفع " ناتو " و البته " اسرائیل " است . از این رو

بین عملیات " خود انفجاری غیر تروریستی " و " خود انفجاری تروریستی " باید " تفاوت " قائل گردید .

هیچ نظری موجود نیست: