۱۳۹۴-۱۲-۱۱

برخورد با افراد " اشتباه کن " در روابط اجتماعی

در جامعه زیاد امکان دارد با کسانی مواجه شویم که در رفتار اجتماعی خود با دیگران اشتباه میکنند . وقتی با این افراد مواجه میشویم ، در ذهن قوانین اجتماعی را برای مواجهه مد نظر قرار میدهیم . اما اگر طرف مقابل این قوانین را مراعات ننمود ، با مشکل مواجه میشویم .

وظیفه افراد ، آموزش قوانین اجتماعی به دیگران نیست .  باید به گونه ای رفتار نمود تا کمترین برخورد ممکن رخ دهد . این وظیفه مربیان جامعه است تا همگان را به آن حداقلها آموزش دهند و افرادی را تتنبیه کنند که این حداقلها را رعایت نمیکنند .

آنچه ما باید بکنیم این است که نفع جامعه را حداکثر کنیم .

فرض کنیم ، کسی از سمت چپ خیابان ( باند سوم ) بخواهد به سمت راست بپیچد (جایش باید در باند اول باشد ) اگر بخواهیم هر رفتاری انجام دهیم که در لحظه منجر به آموزش شود یا حق خود را بازستانیم ( از خلاف قانونی که به عمل آمده ) در هر دو حال هم " وقتمان " را از دست میدهیم و هم امکان " صدمه مالی و جانی " برای ما ممکن خواهد بود .

برخورد با این افراد باید توسط قانون صورت پذیرد و کسی مجری قانون برای دیگران نمیتواند باشد ( این نیز قانون ) است .

لذا بهترین حالت برای شهروندان این است که با توجه به مشکل پیش آمده ، نفع جامعه را حداکثر کنند . نظر به این که در این موارد قانون وجود ندارد ، تشخیص فرد خیلی در نتیجه مهم خواهد بود .

تنها جائی که لازم است به عنوان ضابط قانون افراد وارد کارزار گردند ، جاهائی است که قانون نیز مشخص نموده است . و آن زمانی است که جان یا مال دیگران در شرف از دست رفتن باشد . ( شرع نیز این اصل را به صورت واجب بیان نموده است )

هیچ نظری موجود نیست: