۱۳۹۴-۱۲-۱۴

طرح روی فرش – گلیم و غیره


زیبائی طح فرش های ایرانی را نمیتوان انکار نمود و طبیعی است که سایرین از این طرح ها برای کپی کاریهای خود استفاده نمایند .
اما چیزی که امروز توجه ما را به خود جلب میکند این است که چرا این طرحها متوقف شده است ؟ مگر همین طرح ها را همین مردم نساخته اند ؟
چرا هنرمندان امروز ما طرحهای باب روز عرضه نمی کنند ؟
جا دارد که طرحهای جدید آنچنان زیاد تولید و عرضه گردد که یادآوار " زایش " اندیشه و هنر این مرز و بوم باشد . با عرضه طرحها مردم نسبت به خرید آنها اقدام میکنند . آنچه را بیشتر خریدند ، نشان میدهد که استقبال عمومی با آن طرحها است .
خود به خود طرحهای برتر در جامعه رواج خواهند یافت . باید به طراحان کمک کرد تا هر چه بیشتر طرحهای خود را عرضه نمایند .
توسعه خرید اینترنتی کمک میکند تا مردم طرحهای جدید را بتوانند به تعداد نامحدود سفارش دهند و بالطبع تولید کنندگان نسبت به تهیه آنها اقدام نمایند .
چقدر جالب خواهد بود که تعداد زیادی طرح در اینترنت را بتوان روی فرشهای خانه سفارش داد . گر چه ممکن است چند ماهی تا آماده شدن آن صبر کرد ، اما آنچه مطلوب و خاص مشتری است به دست او خواهد رسید .
گر چه مشتری خود میتواند طرحهای خود را سفارش بدهد .
هزینه این فرشهای سفارشی از فرشهای معمول بازار کمتر خواهد بود . زیرا اولا سرمایه تهیه مواد اولیه آن بصورت پیش از مشتری دریافت میشود و در ثانی محصول ساخته شده ، برای فروش منتظر نخواهد ماند . بلافاصله به درب خانه مشتری حمل خواهد گردید .

این روش را میتوان برای انواع محصولات صنایع دستی نیز تعمیم داد .

هیچ نظری موجود نیست: