۱۳۹۴-۱۲-۱۱

آسیاب استخوان قصابیها


در جوامع شهر نشینی کمبود آنواع مواد غذائی مشهود است . از جمله این کمبودها میتوان به کمبود کلسیم و انواع ویتامینها اشاره کرد . یکی از منابع موجود و در دسترس برای این کمبود ، استخوان هائی است که به دلیل عدم آمادگی برای مصرف یا دور ریخته شده و یا از دامنه تغذیه انسانی خارج میشوند .
استخوانها دارای بافتهای زنده برای حیات هستند و مواد تشکیل دهنده آنها برای جبران کمبود کلسیم ، فوق العاده است . اما شکل این ماده غذائی باعث گردیده تا نتوان از آن برای تغذیه استفاده کرد .
یکی از راه حلهای ممکن ، خرد کردن آنها به اندازه ای است که مزاحمتی برای دندانها نداشته باشند . ابعادی کوچکتر از یک میلیمتر . برای این کار از انواع آسیابها میتوان استفاده نمود و آنرا بصورت مجزا برای استفاده در انواع سوپها و سایر مواد غذائی مورد استفاده قرار داد و یا همراه گوشت چرخ کرده و سایر مواد غذائی به مشتری عرضه نمود .
مواد مغذی " عالی " به همراه " کلسیم " و سایر عناصر تشکیل دهنده استخوان آنرا به عنوان یک مکمل غذائی برای ورزشکاران ، ایده آل میسازد .
با توجه به ضعف غذائی در اکثر جوامع ، استفاده از این بخش از محصولات قصابیها میتواند یک غذای سالم و کم هزینه و با کیفیت را به داممنه غذاهای انسانی اضافه نماید .
برای این کار ضمن تبلیغ و ارایه انواع آماده مصرف آن در بسته بندیها ، میتوان آسیابهای کوچکی را مانند چرخ گوشتهائی که در قصابی ها موجود است ، تهیه و جهت استفاده برای قصابی ها در بازار عرضه نمود .
کم کم کلیه مواد قابل استفاده ، بصورت بهداشتی برای مصارف انسانی به مجموعه غذاهای بشری اضافه خواهد شد .
حجم اضافه شده به غذاهای بشری ، بدون اضافه شدن هیچ هزینه ای ( و بدون استفاده از آب و یا تولید گازهای گلخانه ای ) باعث میشود که بشر در سطح جهانی با رفاه بیشتری زندگی نماید .

هیچ نظری موجود نیست: