۱۳۹۵-۰۱-۰۳

کهکشانها همانند موجودات زنده زندگی میکنند


جالب است که کهکشانها مواد اطراف خود را به صورت دیسک درآورده ( با مرکزیت سیاهچاله – در واقع این سیاهچاله است که کهکشان را شکل میدهد ) مواد را به سمت خود کشیده و آنها را در فضا پخش میکنند . این مواد جذب شده تحت جاذبه نزدیکترین سیاهچاله ( مرکز کهکشان ) دوباره به سمت دیسک کهکشان بازگشته و سیکل ادامه پیدا میکند . در این میان مقداری انرژی بصورت تابشی از کهکشان خارج میگردد .
در واقع کهکشان مقداری از جرم خود را بصورت انرژی تابشی ( نور و گرما و غیره ) به فضای بیرون از کهکشان میفرستد . گر چه مقداری نور و انرژی نیز از فضای بیرون دریافت میکند ، اما حجم انرژی ارسالی خیلی بیشتر از انرژی دریافتی است .
موجودات زنده نیز همینطور رفتار میکنند . تنها استثناء در این میان " انسان " است که اختیار برای بعضی کارهایش دارد . اما سایر موجودات اختیار مانند انسان ندارند .
کهکشانها نیز با یکدیگر برخورد نموده و مقداری از مواد و متریال خود را جابجا کرده و در بعضی موارد یکی میشوند .  اما برای فعالیتهای خود اختیاری ندارند .
اگر در بخواهیم روی زمین مشابه آنها را مثال بزنیم ، میتوانیم از اتمها سخن بگوئیم . صور نمائید که اگر هر کهکشان در مقیاسی بزرگتر در حد یک اتم باشد و فعل و انفعالات مشابه سایر اتمها با یکدیگر در بین کهکشانها وجود داشته باشد ....
ما چگونه میتوانیم این فرآیندها را شناسائی نمائیم ؟ ( این احتمال وجود دارد )

آنچه امروز از حیات کهکشانها میدانیم این است که در نزدیکی ما ابرهای ماژالان در حال نزدیک شدن به دیسک کهکشان ما هستند . در آنها ستاره های بزرگ شکل گرفته اند . این نشان میدهد که حجم بزرگی از گازهای هیدروژن در آنها موجود بوده است . این ستاره ها میتوانند عناصر سنگین تر را برای کهکشان ما در آینده نزدیک فراهم آورند . ( در مقیاس زندگی کهکشانی ) 

هیچ نظری موجود نیست: