۱۳۹۵-۰۱-۰۳

عروسک بازی از بچگی تا پیری

جالب است که دختر بچگان در کودکی با عروسکها بازی میکنند و در سنین بالاتر همان رفتار را با کودکان خود دارند و در سنین باز هم بالاتر مشابه آن رفتار را با همسران سالخورده خود دنبال میکنند .
در واقع آن رفتار غریزی است که در وجود جنس مونث وجود دارد تا ادامه نسل ممکن گردد . اگر در هر مرحله ای اجازه این کار را از ایشان بگیریم با مشکلات طبیعی روبرو میگردند .
اولا این رفتار غریزی در کجای انسان قرار دارد ؟ ( در نورونهای مغز یا در روح موجودات است که بدون آموزش به انسان القا میگردد ؟ )
در ثانی این گونه رفتارهای غریزی چندتا است و شامل چه مواردی است . تقسیم بندی آنها چیست ؟ ( مثلا نیاز به ادامه وجود است که باعث توالد و نگهداری از نوع میگردد . اما این رفتار از کجا می آید که نتیجه آن ادامه وجود است ؟ )
ثالثا برای افرادی که به هر دلیل از این موهبت محروم میگردند ، چگونه میتوان شرایط جامعه را به صورتی قرار داد که نیاز آنها مرتفع گردد . ( برای همه کودکان امکان عروسک بازی فراهم نمود – برای همه زنها امکان نگهداری از کودک فراهم گردد . حتی اگر نتوانند از خود فرزند داشته باشند – و برای همه زنهای سالمند ، امکان نگهداری از مردهای سالخورده را فراهم نمود )

این گونه موارد باید شناسائی شود و نیاز جامعه را طراحان جامعه به نحو مناسب برآورده نمایند . این کار مانند تامین اجتماعی عمومی برای همه انسانها لازم است .

هیچ نظری موجود نیست: