۱۳۹۴-۱۲-۱۵

آیا در آینده چینی ها مثل امروز هستند ؟


خیر مسلم است که در آینده زمانی که چینی ها بصورت قدرت اول جهان درآمده باشند ، دنیای آن زمان با دنیای امروز متفاوت خواهد بود .
" تصوراتی ارائه شده است که چین به دنبال بیرون راندن آمریکا از غرب اقیانوس آرام و ایجاد یک آسیا برای آسیایی هاست. رفتار چین در همسایگی خودش به خصوص در مناطق دریایی، نشانگر این اضطراب قابل درک است که این کشور هنوز به وضعیت یک قدرت بزرگ در آسیا تبدیل نشده است."
در زمانی که چین قدرت اول جهان شده باشد ، بخش مهمی از اقتصاد اکثر کشورهای جهان به چین وابسته خواهد بود ( مگر این که از فردا رشد چین به سرعت کاهش یابد )
وابستگی اقتصاد کشورهای جهان ( حتی آمریکا ) به چین به حدی خواهد شد که انگلستان قبل از جنگ دوم جهانی با اکثر کشورها داشت و یا ارتباط آمریکای بعد از جنگ دوم جهانی با سایر کشورها .
نفوذ چینی ها با اراده کشورها و بصورت سرمایه گذاری در حال وقوع است . از خرید استودیوهای فیلم سازی آمریکا تا سرمایه گذاری در استخراج منابع معدنی در آفریقا و آسیا . هر کجا لازم باشد به تدریج نفوذ میکنند .این حرکتها صرفا اقتصادی و برای منافع چین است ، اما بصورت بالقوه قدرت اقتصادی بزرگی را برای فردای چین فراهم می آورد . فرماندهان چین در فردا " امکانات " بسیار بیشتری نسبت به فرماندهان امروزی چین برای تصمیم گیری و شکوفائی چین خواهند داشت . باید دید آنها در آن روز چه استفاده هائی میتوانند از این قدرت بالقوه خود ببرند .


هیچ نظری موجود نیست: