۱۳۹۴-۱۰-۰۶

تهیج و نگاه داشتن اشتیاق مردم به امر خاص

در نظر بگیرید که مردم یک کشور را برای امر خاصی به هیجان آورده ایم و میخواهیم این حالت هیجان بطور مستمر ادامه دار باشد . این تهیج میتواند برای توسعه ، کار و کوشش بیشتر باشد ( مثل آلمان بعداز جنگ ) میتواند برای تهیج نظامی و دفاع در مقابل دشمن خارجی باشد ( مثل کره شمالی ) میتواند در جهت باز هویت دهی ملی یک کشور باشد ( مثل ترکیه و ترک انگاری ملی )

تهیج های کوتاه مدت مشکلات خاص خود را دارد و برای برنامه های بلند مدت طرح دیگری را باید مد نظر قرار داد . برای برنامه های بلند مدت ، تبلیغات مستمر و تعیین دشمن ( ضد هدف ) در داخل و خارج مهم میباشد .

فرض کنید مشابه آلمان بعد از جنگ یا ژاپن بعداز جنگ بخواهیم شور بازسازی اقتصادی بلند مدت در یک جامعه ایجاد کنیم ( مثلا هندوستان ) باید برای این کار چه کرد ؟

اندیشمندان و طراحان متخصصی برای این کار باید وجود داشته باشند تا بتوانند برنامه های بلند مدت تبلیغاتی و سایر نیازمندیها را طراحی و پیاده سازی نمایند .

خیلی مهم است کار را در دست افراد کاردان سپرد .

هیچ نظری موجود نیست: