۱۳۹۴-۱۰-۱۰

کنترل موجودی داروهای کشور و سایر موارد مهم

در درسهای کنترل موجودی دیده ایم که موجودی انبار را با موجودی کالای در راه و همچنین سفارش انجام شده جمع میکنیم . میزان موجودی کالا را خواهیم داشت .

خیلی مهم است برای کلیه اقلام داروئی فایلی داشته باشیم تا میزان موجودی همه انواع داروهای مهم را تحت کنترل داشته باشیم . لازم نیست دولت راسا اقدام به واردات نماید . اما خیلی مهم است که موجودی همه اقلام مهم را تحت کنترل داشته باشد و با ارائه سیگنال به موقع به شرکتها و کارخانجات داروسازی  میتواند ازعدم کمبود همه اقلام مطلع گردد .

در کشور یک سری کالاها مهم هستند و در سبد مصرفی مردم نقش با اهمیتی ایفا میکنند . بانک مرکزی این چند هزار کالا را در سبد خانوارها قرار میدهد و با کنترل قیمت آنها ، میزان تورم خانوارهای شهری و روستایی را محاسبه میکند .

با توجه به این که این اقلام مهم هستند ، باید برای همه این اقلام نیز کنترل موجودی انجام شود .

علاوه بر اقلام داروهای مهم و اقلام مصرفی خانوارها ، مورد مهم دیگری نیز باید تحت کنترل باشد . و آن کلیه محصولاتکشاورزی است . ذخیره و فاسد سازی اقلام کشاورزی به ما میگوید که مردم نمیدانند که چه چیزی باید بکارند . جایی باید میزان کاشت محصولات در هر منطقه را ثبت کند و به کشاورزان پیشنهاد بدهد که چه بکارند تا ضرر نکنند .

در سالهای گذشته شاهد بودیم که پیاز و گوجه فرنگی را اصلا برداشت نکردند ، زیرا با توجه به قیمت نازل بازار ناشی از زیادی عرضه ، برداشت اقتصادی نبود .  همچنین پوسیدن سیب زمینی و سایر محصولات را شنیده ایم . اضافه ماندن سیب ها در سردخانه ها و موارد مشابه زیادی که از عدم کنترل تولید و حفظ موجودی اقلام کشاورزی به وجود آمده است .

جایگاه این مهم در واحد برنامه ریزی کشورخواهد بود .

هیچ نظری موجود نیست: