۱۳۹۴-۱۰-۰۸

کمبود آبشخور برای حیوانات وحشی !

در طی سالهای گذشته ، هر کجا آبی بوده بشر آنرا تصاحب کرده و از آن برای کشاورزی استفاده کرده است . در سالهای اخیر ، این منابع آبی را سرپوشیده کرده و اجازه استفاده از آن برای حیات وحش را نداده است .

این کار به حدی گسترش یافته که گونه های جانوری استفاده کننده از این آبها را به مرحله انقراض محلی کشانده است .

نه تنها در مناطق کم آب ، حتی در مناطق پر آب شمالی کشور نیز شاهد هستیم که همه آبهای قابل استفاده ، از مبدا سرپوشیده شده و اجازه استفاده از آن را به حیات وحش نمیدهند .

تنها فاضلابها است که با اضافه آبهای جاری رودها را میسازد و گستره زندگی حیات وحش به نقاط مرتفع که بشر مشکل تردد در آنجاها را دارد منحصر شده است .در جای جای محل عبور آبهای کشور ، باید در همه روستاها و شهرها برای نوشیدن حیات وحش آبشخور نصب گردد .

یک نیمه لوله پولیکا به طول یکی دو متر و انتهای بسته ، به همراه یک شناور میتواند آب قابل نوشیدن برای حیات وحش را فراهم نماید .

با زیاد شدن گونه های علف خوار از جوندگان و غیره ، کم کم تعداد حیوانات گوشتخوار نیز زیاد خواهد شد . برای حفظ گونه های زیستی باید ممنوعیت کامل کشتار حیوانات  حیات وحش قانونی شود و به گروه های مردمی محلی نیز برای این  مهم تشکیل شوند ، که این امر با تبلیغ و حمایت دولتی و آموزش در مدارس میتواند به سرعت گسترش یابد .

هیچ نظری موجود نیست: