۱۳۹۴-۰۹-۱۵

یک پیشناد برای بهبود آب و هوای زمین

یکی از مهمترین مشکلات موجود آلودگی رو به تزاید هوا است . از طرفی همه کشورها ترجیح میدهند اگر هزینه ای میکنند ، در کشور خود این کار را انجام دهند .

نیاز روز افزون به برق خیلی بیشتر از درصد توسعه کشورها است و آهنگ افزایش نیروگاه های برق ، بخصوص که آلوده کننده محیط زیست باشد تاسف آمیز است .

میتوان پیشنهاد داد که همه کشورها از این به بعدنوعی از نیروگاه ها را در کشور خود توسعه دهند که نیازی به آلوده نمودن هوا نداشته باشد .

بخش مهمی از کشورهای صدر جدول آلوده سازان دارای تکنولوژی هسته ای میباشند . در نظر بگیرید که مثلا چین سالی صد و پنجاه نیروگاه هسته ای به جای صد و پنجاه نیروگاه ذغال سنگ بسازد .

با این کار همانطور که در سایر زمینه های انرژی نو ( خورشیدی و بادی ) چین توانست با تولید انبوده ، هزینه ها را کاهش دهد ، چین میتواند قیمت تمام شده نیروگاه های هسته ای را کاهش دهد .

هند و برزیل و آمریکا و اتحادیه اروپا و روسیه نیز دارای شرایط مشابه میباشند . آنها نیز میتوانند با هزینه کردن در داخل کشورهایشان ، جلوی آلودگی بیشتر هوا را بگیرند .

قدم اول ترمز کردن ساخت تجهیرات آلوده کننده محیط زیست است . و در مرحله دوم میتوان به جایگزینی تکنولوژیهای موجود با حالتهای بدون آلودگی همت گماشت .

اگر بیست کشور صدر آلوده سازها با هم نشست داشته باشند ، شاید نتیجه بهتری بتوان گرفت . بقیه کشورهای جهان بیشتر دنباله رو هستند . و این کشورهای پیشرو هستند که میتوانند مسیر حرکت را تغییر دهند .

هنوز جایگزین سوخت برای خودرو یافت نشده است ، اما برای الکتریسیته جایگزین وجود دارد . باید از جایی شروع کرد .

شاید فردا دیر باشد .

هیچ نظری موجود نیست: