۱۳۹۴-۱۰-۰۵

یک راه حل برای استفاده از اتوبوسهای برقی باتری دار در سطح شهرها

استفاده از خودروهای برقی مشکلات خاص خود را دارد ، حالا در نظر بگیرید که بخواهیم از یک اوبوس برقی استفاده کنیم . این اتوبوس نیاز به باتریهای زیاد و از همه بدتر زمان شارژ بالا دارد . بنابراین بعد از طی هر مسیر ، این اتوبوس باید مدتها در ایستگاه بماند تا شارژ گردد .

اما میتوان باتریها را تعویض کرد . چرا باتریها را در هر ایستگاه تعویض نکنیم ؟

آنچه اتوبوس را اتوبوس میکند ، باک سوخت و یا باتری آن نیست . خود اتوبوس شامل اتاق سرنشینها و سیستم محرک ( موتور ) است که اتوبوس را میسازد .

با نگاهداشتن تعداد کافی باتری در ایستگاه و امکان تعویض سریع باتری ( مشابه آنچه که تویوتا در خط تولید قالبهای بزرگ و سنگین را به سرعت تعویض میکرد ) اتوبوسها تقریبا بدون توقف میتوانند به محض رسیدن به ایستگاه با باتری جدید ، به مسیر خود ادامه دهند .

( ایستگاه در اینجا محل توقف دو سر خطوط اتوبوسرانی است گر چه میتوان تمهیداتی برای استفاده از ایستگاه های بین راهی برای تعویض باتری اتوبوس نیز در نظر گرفت ) 

هیچ نظری موجود نیست: