۱۳۹۴-۰۹-۳۰

چه زمانهائی در طول تاریخ پیشرفت متوقف شد ؟

در طول تاریخ مشاهده میکنیم که به صورت پیوسته بشر پیشرفت نموده است . در زمانهائی بشر تصور کرده که به اوج پیشرفت رسیده است . در آن زمان ترمز را کشیده و بدین ترتیب پیشرفت با یک وقفه روبرو شده است . اما موج پیشرفت از کوتاه بینی افراد میگذرد و البته که بارها گذشته است .

میگویند امپراتور چین کشتی های خود را به تمام سرزمینهای دور و نزدیک فرستاد . خیلی قبل از آنکه کشورهای اروپائی به کشتی رانی اقیانوسی بپردازند .

آنها مشاهده کردند که هیچ کجای دنیا به پیشرفتگی چین نیست . امپراتور گفت همه کشتی ها را بسوزانند . آنها نیازی به دنیا نداشتند .

این شد که سالها بعد توسط یکی از همین کشورهای اروپائی بصورت مستعمره درآمدند . ژاپن کوچک ، بخشهای بزرگی از چین را تصرف نمود و الی آخر .

امروز نیز کشورهای پیشرفته تصور میکنند به قدر کافی پیشرفته هستند . اوج تمدن را در شهرهای بزرگ و تکنولوژیها میبینند . و ترمز را کشیدند .

مکانیزم رشد که با نو آوری همراه است را وسط شرکتهای بزرگ متوقف کرده اند . شرکتهای بزرگ فقط به منافع نگاه میکنند . حتی اکثر آنها به موفقیتهای کوتاه مدت بیش از موفقیتهای بلند مدت توجه دارند . " جنرال موتورز"نمونه آنها بود که با کمک دولت آمریکا سرپا ماند .

طبیعی است که مشابه آنچه برای چین اتفاق افتاد . پیشرفت از جای دیگری شروع به رشد کند .

هیچ نظری موجود نیست: